Sökning: "CSR-kommunikation"
Visar resultat 21 - 25 av 130 uppsatser innehållade ordet CSR-kommunikation.
21. Genuina påståenden eller greenwashing? : En kritisk retorikanalys av Volvo Groups miljöfokuserade CSR-kommunikation
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Idag finns en förväntan på företag att de ska ta ett större ansvar utöver sina egna intressen och marknadsvärdet. Det här benämns som Corporate Social Responsibility och grundar sig i miljömässiga, sociala och ekonomiska aspekter. LÄS MER
22. Att tala är silver men att tiga likaså: En kvalitativ studie om konsumenters resonemang kring CSR-kommunikation inom fast fashion
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The purpose of this paper is to examine how current and potential consumers of H&M, a fast fashion brand, interpret digital communication regarding their CSR collaboration with the organization WWF. Two brands whose operations contradict. LÄS MER
23. Trovärdigheten för värderingsdrivna marknadsföringsinitiativ
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Syftet med undersökningen är att få en djupare förståelse för vad värderingsdrivna marknadsföringsinitiativ genererar i relation till trovärdigheten för hållbarhetsarbete ur ett konsumentperspektiv. Vidare ämnar studien att undersöka hur det tillämpas av ett varumärke inom fast fashion-industrin, i den sociala kontexten på Facebook och Instagram. LÄS MER
24. CSR-kommunikation - ansvarstagande eller marknadsföring? : En narrativ analys av ett företags CSR-uttalanden
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Det har blivit allt viktigare för företag idag att tillgodogöra alla intressenters intressen. Samtidigt ställs det högre krav från myndigheter för att säkerställa att organisationer är hållbara från ett perspektiv av miljö, sociala sammanhang och bolagsstyrning. LÄS MER
25. Hur kommunicerar H&M Group hållbarhet i en ohållbar bransch? : En multimodal kritisk diskursanalys av klädföretagen inom H&M Groups CSR-kommunikation
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : The study “How does H&M Group communicate sustainability in a non-sustainable industry?” examines how the fashion companies H&M, Arket, COS, & Other Stories and Monki, who are part of the H&M Group, communicates Corporate Social Responsibility (CSR) at their websites and how trustworthy their communication is. CSR is about how companies take a greater social responsibility than what the law requires to contribute to a better world. LÄS MER