Sökning: "CSR-model"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet CSR-model.

  1. 1. Gestaltningsförslag för utemiljön vid samfälligheten Fläderblomman : med utgångspunkt social hållbarhet och ståndortanpassat växtmaterial

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Camilla Magnusson; Susanna Mikkonen Lundahl; [2021]
    Nyckelord :social hållbarhet; ståndortanpassad design; hållbar design; förbättrad boendemiljö; gestaltning av utemiljö;

    Sammanfattning : I det här examensarbetet undersöks hur utemiljön på samfällighetsområdet Hofterup- Fläderblomman kan bli grönare och mer varierad än vad den är idag. Frågeställningen som besvaras är om boendevärdet på Fläderblomman kan ge en bättre social hållbarhet genom att tillföra mer växtlighet samt vilka växter som är lämpliga för platsens ståndort. LÄS MER

  2. 2. Växtanvändning för fluktuerande vattennivåer i Dagvattenparken

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Isa Hilldetun; [2017]
    Nyckelord :dagvattenhantering; översvämningsproblematik; växtval; naturlik skogsplantering; vegetationsbyggnad; våtmark;

    Sammanfattning : Forskning tyder på att med en utveckling mot ett allt varmare och våtare klimat kan vi vänta oss att det kommer bli allt vanligare med extrema regn. Att använda dagvatten som en positiv resurs i staden kan ge rekreativa, miljömässiga och pedagogiska värden, kan bidra till den biologiska mångfalden med en ökad flora och fauna, liksom spela en estetisk roll när vi utformar stadens rum. LÄS MER

  3. 3. Lojalitet och de svenska bankerna: En kvantitativ studie om vad som driver kundlojalitet på den svenska bankmarknaden idag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Lindberg Hansen; Emelie Nortén; Jacob Gustafsson; [2017]
    Nyckelord :CSR; teknikmognad; kundlojalitet; Lojalitet; e-lojalitet; bank; online; servicekvalitet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Lojalitet och de svenska bankerna - En kvantitativ studie om vad som driver svenska bankkunders lojalitet Seminariedatum: 12 januari 2017 Ämne/kurs: FEKH29, Business Administration: Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 högskolepoäng. Författare: Emelie Nortén, Caroline Lindberg Hansen, Jacob Gustafsson Handledare: Johan Jansson Nyckelord: lojalitet, e-lojalitet, bank, online, servicekvalitet, CSR, teknikmognad, kundlojalitet Syfte: Studiens syfte är att genom en kvantitativ undersökning studera hur de upplevda CSR- insatserna, den upplevda servicekvaliteten och den egna teknikmognaden påverkar svenska kunders lojalitet till sin bank, utifrån konsumentens perspektiv. LÄS MER

  4. 4. CSR-arbete i SMEs med fallstudie av företag X- möjlig CSR-policy

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Emelie Johansson; Josefine Ravelli; Felicia Olofsson Wermäng; [2014]
    Nyckelord :CSR; SMEs; CSR-strategier; CSR-policy; CSR-modell; ISO 26000; Corporate Social Responsibility; CSR; SME; Sustainable Development; CSR-strategies; CSR-policy; CSR-model; Business Growth; ISO 26000; Företags samhällsansvar; hållbar utveckling; tillväxtföretag;

    Sammanfattning : Under det senaste decenniet har CSR blivit ett alltmer vedertaget begrepp, både inomföretagssektorn men också i samhället. CSR agerar idag verktyg för främjandet av hållbarutveckling och dess allt mer framträdande roll på marknaden tillsammans med företags behovav att förhålla sig till de marknadsanpassade förändringar som sker. LÄS MER

  5. 5. Strategic CSR- A way to create societal value for Social Enterprises

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Omarsha Easy; [2013]
    Nyckelord :Strategic Corporate Social Responsibility;

    Sammanfattning : This is a conceptual paper that study through literature review how strategic CSR could create societal value in social enterprise. The study reviews literature on CSR Pyramid, Triple Bottom and show the intricacy of both models in the development of the concept strategic CSR. LÄS MER