Sökning: "CSR-strategi"

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade ordet CSR-strategi.

  1. 1. CSR och klädbranschen : Vilka effekter har H&Ms CSR-strategi?

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Beatrice Abrahamsson; Matilda Bodén; [2023]
    Nyckelord :CSR; CSR communication; Brand image; Attitude; Brand attitude; Purchase intention; CSR; CSR-kommunikation; Varumärkesimage; Attityd; Varumärkesattityd; Köpintention;

    Sammanfattning : Research questions: How does the company's CSR communication affect consumers' purchase intention and brand attitude? Purpose: The study aims to examine the relationship between how companies' work with CSR (marketing) influences brand attitude and further purchase intention among consumers in the fashion industry. Method: The study was conducted using a quantitative method and a deductive research approach. LÄS MER

  2. 2. IT för hållbart samhälle : Drivkrafter till strategisk Corporate Social Responsibility hos IT-företag i Sverige

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maja Brädefors; Therése Kihlman; [2020]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; strategic CSR; communication; drivers; IT companies; sustainability; Neo-institutionalism; Corporate Social Responsibility; CSR; CSR-strategi; kommunikation; drivkrafter; IT-företag; hållbarhet; nyinstitutionalism;

    Sammanfattning : Vikten av strategisk Corporate Social Responsibility (CSR) har ökat under de senaste åren då intressenter ställer krav på företag att agera ansvarsfullt gentemot samhället. För att möta dessa krav är en fungerande CSR-strategi en nödvändighet, och för att företag på lång sikt ska kunna få ökat förtroende hos sina intressenter är kommunikationen av CSR-arbetet en angelägenhet. LÄS MER

  3. 3. Fast fashion tvättar kläder gröna : en kvalitativ studie kring förekomsten av Greenwashing i hållbarhetsrapportering hos svenska fast fashion-företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Camilla Olenmark; Louise Westford; Alva Lantz; [2019]
    Nyckelord :Fast fashion; Triple bottom line; CSR; Greenwashing; Green Marketing; The Seven Sins; Sustainability; Consumption; Gröntvättning; CSR; Triple Bottom Line; Grön marknadsföring; The Seven Sins; Fast Fashion; Hållbarhet; Konsumtion;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Fenomenet fast fashion erbjuder inte minst mode med låg prisbild för den stora massan samt nyheter varje vecka, utan bidrar även till massproduktion och masskonsumtion. Miljömässig skada sker under alla steg av en mode- och textil försörjningskedja, där expansionen av både produktion och konsumtion bidrar till ökad miljöpåverkan. LÄS MER

  4. 4. Att vara eller inte vara ett trädkramarvarumärke, det är frågan

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lova Sild Löhman; Martina Hörwing; Sofia Leine; [2019]
    Nyckelord :CSR; creating shared value; CSR-strategy; brand equity; the outdoor fashion industry; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Att vara eller inte vara ett trädkramarvarumärke, det är frågan. - En kvalitativ studie om hur CSR påverkar varumärkeskapital i outdoor fashion-branschen. LÄS MER

  5. 5. Ansvarstagande inom konfektionsbranschen : En studie om CSR-strategi, kommunikation och kundgrupper

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Jonathan Andersson; Oskar Andersson; Erik Moreen Wistrand; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER