Sökning: "CSR"

Visar resultat 1 - 5 av 2552 uppsatser innehållade ordet CSR.

  1. 1. Stock market response to unsustainable conduct within listed companies

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Preet Kawal Kaur; Claudia Koozi; [2021-07-13]
    Nyckelord :Corporate scandal; Social scandal; Unethical act; Environmental scandal; Stock price; Investing Reaction; CSR; Behavioral Finance; Sustainability;

    Sammanfattning : News spreads quickly in our rapidly innovative world, which has implications for companies when scandals are exposed to the public. In this report, we explore whether there is a connection between unethical actions and the reaction and publication of those acts in terms of environmental and social issues. LÄS MER

  2. 2. Artificial Intelligence and Corporate Social Responsibility in the Online Gambling Industry

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Kristijan Salihovic; [2021-07-08]
    Nyckelord :Online gambling; Responsible gambling; Gambling addiction; Problem gambling; CSR; AI; Moral profit; Customer-oriented Moral and Systemic Proactivity; COMSP; Gambling-related Harm Reduction and Prevention; G-HARP; Cloud-based Global Gambling Registry; CGGR; International Gambling Standards; IGAS;

    Sammanfattning : Background: Digital technology and the Internet have created the preconditions for the development of online gambling. Gamblers can play or bet online whenever they want and wherever they are. Gambling should be entertaining, allowing players to keep it in balance with other activities in their lives. LÄS MER

  3. 3. SVERIGES MEST HÅLLBARA LIVSMEDELSKEDJA - JA TACK! - En jämförande kritisk retorikanalys av hur Coop och Lidl kommunicerar sitt miljöfokuserade CSR-arbete

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lisa Eklöf; Elin Eriksson; [2021-07-01]
    Nyckelord :Hållbarhet; CSR; legitimitet; varumärke; Coop; Lidl;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att analysera och jämföra livsmedelskedjorna Coop och Lidls retorik kopplat till miljöfokuserad CSR-kommunikation som används på de egna webbplatserna och det sociala mediet Instagram.Teori: Corporate Social Responsibility, varumärkeskommunikation, retorik, legitimitetMetod: Kritisk retorikanalysMaterial: Texter om hållbarhet och miljö på hemsidorna och fyra inlägg från respektiveföretagens nationella Instagramkonto. LÄS MER

  4. 4. Sustainability performance and management systems at Swedish fish & seafood wholesalers

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Ottander; Thomas Pitel; [2021-06-30]
    Nyckelord :Sustainability; KPI; Key Performance Indicator; CSR; Fish; Seafood; Overfishing; Wholesaler; Performance Measurement; Performance Management; Financial Performance; Profitability.;

    Sammanfattning : This is a bachelor thesis within the subject of Corporate Sustainability and Business Administrationrelated to performance measurement of sustainability and how this impacts profitability.Through this study the researchers seek to create a deeper understanding for how large Swedishwholesalers of fish & seafood can develop more effective business operations and contribute to asustainable fish & seafood industry while retaining or improving their profitability. LÄS MER

  5. 5. Att göra hållbara val åt kunden i livsmedelsbutiken - en konkurrenskraftig fördel?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emilia Brännström; Clara Eriksson; [2021-06-30]
    Nyckelord :Assortment planning; Lidl; food retail; sustainability; competitiveness; competitive advantage; choice editing; Sortimentsplanering; Lidl; livsmedelsbutiker; hållbarhet; konkurrenskraft; konkurrenskraftig fördel; choice editing;

    Sammanfattning : Bakgrund: Matindustrin står för 26 procent av de totala växthusgasutsläppen och bidrar till stor skada på vår planet samtidigt som den är en nödvändighet. Företag förväntas idag ta ett större ansvar över sina aktiviteters påverkan och ett väl genomfört CSR-arbete kan bidra till större värden för både företaget och samhället. LÄS MER