Sökning: "Call Center"

Visar resultat 1 - 5 av 77 uppsatser innehållade orden Call Center.

  1. 1. Kartläggning av kundinflöde - En fallstudie om schemaläggning på en svensk telefonbank

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eric Börjeskog; Martin Svensson; [2019-06-20]
    Nyckelord :Call Center; Capacity Planning; Peak; Scheduling; Telephone Banking;

    Sammanfattning : The banking industry is currently going through a big change where the traditional bank branches shut down in favour of meetings on digital platforms. In today's society, customers require fast service with high flexibility allowing them to conduct their banking business wherever and whenever they want. LÄS MER

  2. 2. The Impact of Digital Healthcare - A study that examines the effects of digital healthcare services on performance in primary healthcare in Sweden

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistik

    Författare :Felix Ekenstam; Carl Eklund; [2019-02-15]
    Nyckelord :Digital healthcare; Primary healthcare; Waiting List; Substitute; Healthcare Market; Demand for Healthcare; Difference-in-Difference approach;

    Sammanfattning : This paper examines what effect digital healthcare has on primary healthcare in Sweden. Using aggregated register data from Jönköping county council and datasets, from väntetider and from hälsokollen a difference- in difference (DiD) analysis is conducted. LÄS MER

  3. 3. Distriktssköterskans kommunikation med uppringare på vårdcentraler : En observationsstudie om det rådgivande samtalet

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap; Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap

    Författare :Hannah Söreke; Julia Karlsson; [2019]
    Nyckelord :Telephone Nursing; Primary Health Care Centre; Caring Sciences and Communication; Telefonrådgivning; Primärvård; Omvårdnad; Vårdvetenskap och Kommunikation;

    Sammanfattning : Bakgrund: I västvärlden har telefonrådgivning utvidgats för att minska onödiga sjukvårdsbesök och kostnader för sjukvården. Syftet med telefonrådgivning är att göra vården effektiv, säker och mer tillgänglig för uppringaren. LÄS MER

  4. 4. "Att höra men inte se" : Specialistsjuksköterskans upplevelser av telefonrådgivning på vårdcentral

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Väst/Avdelningen för omvårdnad - avancerad nivå; Högskolan Väst/Avdelningen för omvårdnad - avancerad nivå

    Författare :Anna Farfa Samuelsson; Ulrica Stode; [2019]
    Nyckelord :Community health centers; experiences; nurse; telephone counseling; telephone nursing; telephone triage; Sjuksköterska; specialistsjuksköterska; telefonrådgivning; triagering; upplevelse; vårdcentral;

    Sammanfattning : Bakgrund: Vårdcentralernas telefonrådgivning har under de senaste 50 åren växt fram som ett svar på utvecklingen i samhället och hälso- och sjukvården. Specialistsjuksköterskornas telefonrådgivning ställer höga krav på kompetens och bred kunskap. LÄS MER

  5. 5. Användningen av ICE som arbetssätt - En utvärdering av mötesmetoden i projekteringsstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Trafik och väg

    Författare :Johan Gustafson; Antonio Montebovi; [2019]
    Nyckelord :VDC; Virtual Design and Construction; ICE; Integrated Concurrent Engineering; Effektivisering; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : För att effektivare nå uppställda mål och för att skapa en snabbare projekteringsprocess så har ett antal forskare på CIFE (Center for Facility Engineering) tagit fram en mötesmetodik de har benämnt ICE. ICE kännetecknas av stora möten där fler teknikområden representeras för att driva projektet framåt. LÄS MER