Sökning: "Callcenter"

Visar resultat 1 - 5 av 52 uppsatser innehållade ordet Callcenter.

  1. 1. Guldklocka för trogen tjänst - ett minne blott? En fallstudie som studerar vilka motivationsfaktorer samt behov som uttalat beaktas och hur dessa praktiseras i realiteten inom ett callcenter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Ankarås; Oskar Zander; [2023-02-16]
    Nyckelord :motivationsfaktorer; behov; callcenter; personalomsättning; organisatoriskt hyckleri; löskoppling;

    Sammanfattning : Trenden att byta arbetsplats mer frekvent har ökat de senaste åren, och antas inte vända. Detta innebär stora utmaningar för organisationer, särskilt callcenters. LÄS MER

  2. 2. Speaker Diarization System for Call-center data

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Yi Li; [2020]
    Nyckelord :MFCC-vector Speaker Diarization; Speaker Verification; Voice Active Detection; Gaussian Mixture Model; Hierarchy Clustering; MFCC-vektor Högtalardarisering; Högtalarverifiering; Röstaktiv detektering; Gaussisk blandningsmodell; Hierarkikluster;

    Sammanfattning : To answer the question who spoke when, speaker diarization (SD) is a critical step for many speech applications in practice. The task of our project is building a MFCC-vector based speaker diarization system on top of a speaker verification system (SV), which is an existing Call-centers application to check the customer’s identity from a phone call. LÄS MER

  3. 3. Motivation som en kulturell artefakt inom callcenter : En kulturstudie på DP Contact 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Elin Erlandsson; Otto Lundahl; Fanny Simonsson; [2020]
    Nyckelord :Organisationskultur; motivation; callcenter; artefakter;

    Sammanfattning : Idag finns det mycket forskning kring begreppen organisationskultur och motivation. Det finns även forskning som menar på att organisationskultur och motivation samspelar med varandra. Däremot finns det begränsat med kvalitativa studier som studerar motivation inom callcenter. LÄS MER

  4. 4. ETT TEAM ÄR ENDAST LIKA STARKT SOM DEN SVAGASTE MEDLEMMEN - En studie om hur teamledare på ett Callcenter arbetar med motivation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Simon Braun; Natalie Eriksson; [2019-05-07]
    Nyckelord :Motivation; Motivationsarbete; Motivational work; Callcenter; Teamledare; Management; Team; Ledare;

    Sammanfattning : The chosen topic of this Bachelor Thesis is motivational work and how it is conducted in Call centers. Call centers are generally characterized by a high rate of staff turnover and was therefore an interesting field to research. LÄS MER

  5. 5. Time series Forecast of Call volume in Call Centre using Statistical and Machine Learning Methods

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Nicoló Baldon; [2019]
    Nyckelord :Time Series Analysis; SARIMA; Seasonal ANN; LSTM; Call Center data; seasonal time series;

    Sammanfattning : Time series is a collection of points gathered at regular intervals. Time series analysis explores the time correlations and tries to model it according to trend and seasonality. One of the most relevant tasks, in time series analysis, is forecasting future values, which is considered fundamental in many real-world scenarios. LÄS MER