Sökning: "Callcenter"

Visar resultat 16 - 20 av 52 uppsatser innehållade ordet Callcenter.

  1. 16. Delaktighet är det nya svarta : En fallstudie av internkommunikation under en organisationsförändring och Employer Branding

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Eelena Blomkvist; [2014]
    Nyckelord :Internal Communication; Organizational Change; Employer Brand; Employer Branding; Internkommunikation; Organisationsförändring; Arbetsgivarvarumärke; Employer Branding;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen bygger på en fallstudie av ett callcenter i en pågående organisationsförändring och ett medvetet arbete med Employer Branding. Syftet var att undersöka vilka internkommunikativa strategier som bolaget använt sig av i inledningsfasen av organisationsförändringen samt det medvetna arbetet med Employer Branding. LÄS MER

  2. 17. Lön, utveckling eller arbetskamrater? En studie om arbetstillfredsställelse och arbetsprestation bland telefonförsäljare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för Pedagogik

    Författare :Dennis Rupertsson; Christoffer Stadig; Martin Taube; [2014]
    Nyckelord :Arbetsprestation; Arbetsmotivation; Hygienfaktorer; Motivationsfaktorer; Motivation; Arbetstillfredsställelse; Tillfredsställelse; Herzberg; Telefonförsäljare;

    Sammanfattning : Detta är en studie som behandlar arbetsmotivation och arbetsmotivationens förutsättningar bland olika kategorier av telefonförsäljare utifrån Herzbergs tvåfaktorsteori gällande hygien- och motivationsfaktorer. Studien belyser två övergripande frågeställningar. LÄS MER

  3. 18. Motivation vid monotona arbeten : En kvalitativ arbetsplatsundersökning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Akademin för hälsa och arbetsliv

    Författare :Amanda Rahlén; Linnéa Hansson; [2014]
    Nyckelord :SDT; Motivation; Monotona arbeten;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur personal på ett callcenter som arbetat länge med monotona arbetsuppgifter upplever sitt arbete i förhållande till känslan av kompetens, samhörighet och autonomi, samt vad de tycker kan förbättras för att det ska uppfyllas i större utsträckning. Sex intervjuer genomfördes och materialet analyserades med hjälp av en induktiv tematisk analys. LÄS MER

  4. 19. Effekterna övervakning har på servicekvaliteten hos callcenter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Björn Berglund; Johan Lundqvist; [2014]
    Nyckelord :Callcenter; övervakning; servicekvalitet; IT; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats innehåller en undersökning om hur övervakning och IT påverkar den service kvalitet som ett callcenter levererar. Detta genomfördes genom att genomföra fem intervjuer som var grundade i vårt ramverk. Intervjuerna gav oss förståelse över hur övervakningen och IT påverkade verksamheten och de anställda. LÄS MER

  5. 20. Integritet i arbetslivet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Emma Hejlskov; [2014]
    Nyckelord :Arbetsrättsliga problem; Callcenter; Europakonventionen; Integritet; Mänskliga rättigheter; Personuppgiftslagen; Övervakning; Call centre; Human Rights; Integrity; Labour law; Personal Data; Surveillance; Law and Political Science; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Integritet i arbetslivet är, delvis på grund av ny och allt billigare teknik inom området, en högst aktuell fråga idag som skär tvärs igenom alla nivåer i arbetslivet. Hanteringen av personanknuten information ökar och de metoder som används för att samla in och bearbeta personuppgifter förfinas hela tiden. LÄS MER