Sökning: "Callcenters"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet Callcenters.

  1. 1. Guldklocka för trogen tjänst - ett minne blott? En fallstudie som studerar vilka motivationsfaktorer samt behov som uttalat beaktas och hur dessa praktiseras i realiteten inom ett callcenter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Ankarås; Oskar Zander; [2023-02-16]
    Nyckelord :motivationsfaktorer; behov; callcenter; personalomsättning; organisatoriskt hyckleri; löskoppling;

    Sammanfattning : Trenden att byta arbetsplats mer frekvent har ökat de senaste åren, och antas inte vända. Detta innebär stora utmaningar för organisationer, särskilt callcenters. LÄS MER

  2. 2. UPPLEV GAMIFICATION : En studie om användarupplevelser av gamification samt dess upplevda syfte inom callcenters

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Informatik; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Elin Lundberg; Linn Eriksson; [2019]
    Nyckelord :Gamification; användarupplevelser; spelelement; psykologisk påverkan; beteendeförändring.;

    Sammanfattning : Gamification är ett relativt nytt fenomen som blir mer vedertaget i företagsvärlden. Kort beskrivet innebär det att spelmekanismer och spelelement implementeras i en icke-spelkontext, exempelvis inom ett informationssystem på ett företag. LÄS MER

  3. 3. Optimering av 1177 Vårdguidens teletjänstcentraler

    M1-uppsats, KTH/Data- och elektroteknik

    Författare :Stefan Paunovic; Baran Hiwa Kader; [2017]
    Nyckelord :optimisation; callcenters; algorithm; queue theories; optimering; teletjänstcentraler; algoritmer; köteori;

    Sammanfattning : Teletjänstcentraler används idag inom många områden för kundbetjäning av olika slag med målet att ge så bra service som möjligt. Problematiken är då flertalet instanser tillhandahåller samma tjänster men där dem ansvarar för ett eget geografiskt område. LÄS MER

  4. 4. Sambanden mellan autonomi, motivation, välmående och produktivitet på callcenters

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Maria Nedström; My Nilermark; [2015]
    Nyckelord :Motivation; autonomy; well-being; productivity; call center.; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of the research was to investigate the relationships between perceived degrees of motivation, a supportive work climate (in terms of autonomy and competence support from colleagues and managers), well-being, and productivity at call centers. An online survey was distributed to seven Swedish call center companies and was answered by 329 respondents. LÄS MER

  5. 5. Samband mellan prestationsmåttoch måluppfyllelse i callcenters

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Maria Larsson; Inger Sundblad; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER