Sökning: "Camilla Öhman"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Camilla Öhman.

  1. 1. Sports Facility Statistics : Overview of built sports facilities and analysis of sports hall costs in Norway

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Matematiska institutionen

    Författare :Camilla Öhman; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The current statistics on sports facilities suggests that 4 billion NOK (divided on 700 facilities) are planned to be used annually for new sports facility projects and renovation projects of old sports facilities. These statistics are based on planned projects and not on realized projects. LÄS MER

  2. 2. Prediction of elastic properties of nanofibrillated cellulose and microcrystalline cellulose : by mathematical models and tensile testing

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Signe Sidwall Thygesen; Astrid Berghult; Camilla Öhman; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Skillnader i vatten- och avloppshantering inom EU : En jämförelse mellan Slovakien och Sverige

    Magister-uppsats, Institutionen för naturgeografi och kvartärgeologi (INK)

    Författare :Camilla Öhman; [2010]
    Nyckelord :water management; water quality; waste-water treatment; private sewage; 2000 60 EC and 91 271 EEC in Slovakia and Sweden.;

    Sammanfattning : The management of water resources and waste water varies between the countries of the EU. For many years, a large part of the water in Europe has been contaminated by, among other things, insufficiently treated waste water and emissions from agriculture. LÄS MER

  4. 4. IKT vad är det? : En studie om Informations- och kommunikationsteknik i lärarvardagen

    Kandidat-uppsats, Lärarhögskolan i Stockholm

    Författare :Monica Raffai; Camilla Öhman; [2008]
    Nyckelord :IT; IKT; dator; lärare; orsaksfaktorer; attityder; artefakt; verktyg;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur de lärare vi mött under studien använder sig av IKT i sitt dagliga arbete, samt att synliggöra de orsaksfaktorer som ligger till grund för deras IKT-användning. Vi har även avsett att titta på om dessa lärare vill använda sig mer av IKT i sin undervisning samt även i viss mån på vilket/vilka sätt och vad de ser som drivkrafter för detta. LÄS MER