Sökning: "Camilla Andersson Malmö"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Camilla Andersson Malmö.

  1. 1. Vad ska vi leka i hemvrån?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Eva-Lena Eklöf; Camilla Andersson; [2016]
    Nyckelord :Förskola; Genusperspektiv; Hemvrå;

    Sammanfattning : AbstractSyftet med denna studie har varit att studera barns lek i förskolans hemvrå ur ett genusperspektiv. Frågeställningar som använts i studien är: Vilken slags lek sker i hemvrån? Hur används de leksaker som förkommer i hemvrån och hur utformas leken i hemvrån? Vi har använt oss av en kvalitativ metod och filmat barnens lek i hemvrån på förskolan. LÄS MER

  2. 2. Människorna i organisationen - En studie om en gemensam plattforms betydelse för studie- och yrkesvägledare

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Camilla Lundvall; Jenny Andersson; [2012]
    Nyckelord :studie- och yrkesvägledare; organisation; gemensam plattform; ledarskap; samarbete;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om Enheten för vägledning, en enhet där studie- och yrkesvägledarna ingår i samma organisation – en så kallad gemensam plattform - och har en gemensam vägledningschef. Syftet är att belysa och analysera organisationens betydelse för studie- och yrkesvägledarnas yrkesutövning. LÄS MER

  3. 3. Han och hon i barnboken

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Christel Persson; Camilla Andersson; [2011]
    Nyckelord :Barnböcker; genus; könsroller; normer; stereotyp;

    Sammanfattning : AbstractFörhållningssättet till genus är centralt i pedagogers arbete med barn, då det enligt läroplanen är förskolans uppdrag att arbeta för jämlikhet samt att motverka traditionella könsmönster (Lärarens handbok, 1998). Idag används barnböcker som en del av förskolans pedagogiska verksamhet, både gällande underhållning och ur ett mer centralt och lärorikt syfte. LÄS MER

  4. 4. Hur styrs skutan när det stormar?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Heidi Mäkelä Friedrich; Camilla Andersson; [2010]
    Nyckelord :Studie- och yrkesvägledare; Kompetens; Resurs; Ekonomi;

    Sammanfattning : Vårt examensarbete syftar till att ta reda på om skolan är en institution i ekonomisk kris och vidare vill vi även ta reda på hur vår kompetens som studie- och yrkesvägledare kan användas i denna tid av ekonomisk kris. Vi har intervjuat personer vi ansett varit relevanta för att besvara vår frågeställning. LÄS MER

  5. 5. "Jag är bloggen" - en projektbeskrivning av ett radioreportage om identitet och bloggande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Vera Andersson; [2010]
    Nyckelord :blogg; identitet; radio;

    Sammanfattning : Vad betyder bloggen för den som bloggar? Genom tre unga tjejers röster är syftet att förstå vad bloggandet betyder för dem. Samtidigt är det att se vad det har för inverkan på identitetsskapandet. Arbetet handlar också om att skapa ett rum för lyssnande, där informanternas röster är tonsättare och grunden i arbetet. LÄS MER