Sökning: "Camilla Antonsson"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Camilla Antonsson.
1. Varsågod och stå! : En studie om avkodningshastighet kopplat till kroppsställning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik (PED)Sammanfattning : Att kunna läsa är att vara delaktig i samhället och kunna påverka. Sveriges elever läser sämre enligt PISA resultat. Lässvårigheter beror oftast på svagheter i avkodning.Studien syftade till att undersöka om avkodningshastigheten påverkas av kroppsställningen. LÄS MER
2. Alea iacta est – Tärningen är kastad : En studie om vad som förklarar mindre aktiebolags val mellan regelverken K2 och K3.
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: 97 procent av alla svenska företag har stått inför valet mellan regelverken K2 och K3. De nya regelverken, som gäller för mindre företag, ska tillämpas i alla årsredovisningar efter den 1 januari 2014. LÄS MER
3. Kunskapsöverföring - vägen till konkurrenskraft och ökad tillväxt i turistindustrin? : En studie baserad på samarbete mellan universitet och tre turistföretag.
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)Sammanfattning : Turism är den nya basnäringen i svensk ekonomi. För att företag inom turistindustrin ska bli konkurrenskraftiga och nå ökad tillväxt krävs innovationsprocesser. Tre studentuppsatser från 2007 har legat till grund för den här undersökningen. LÄS MER
4. Sponsring eller event marketing – vilken metod stärker bäst ett företags varumärke inom sportbranschen? : En studie baserad på marknadschefers medvetenhet kring kommunikationsmetoderna sponsring och event marketing i samband med ett idrottsevent.
Magister-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Idag finns det ett omfattande reklam- och mediebrus i samhället där marknadschefer försöker hitta den mest unika vägen för att få allmänheten att bli intresserade av just deras varumärke. Teorier visar att företag som medverkar i ett event genom kommunikationsmetoderna sponsring eller event marketing erhåller en ökad trovärdighet och stärker sitt varumärke. LÄS MER
5. Livskvalitet hos ungdomar En beskrivande och jämförande studie
Kandidat-uppsats, Institutionen för vårdvetenskap och sociologiSammanfattning : Syftet med studien var att beskriva hur ungdomar i åldersgruppen 16-19 år upplever sin livskvalitet samt att undersöka om det finns skillnader i hur flickor och pojkar upplever sin livskvalitet. Studien genomfördes på en gymnasieskola i Mellansverige i januari 2008 och är en empirisk kvantitativ tvärsnittsstudie med beskrivande och jämförande design. LÄS MER