Sökning: "Camilla Boström"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Camilla Boström.

  1. 1. Vem är Göteborg? : En undersökning om Göteborg som turistdestination

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Camilla Boström; Gabriella Johansson; Sofia Ekström; [2016]
    Nyckelord :tourism; image; brand personality; marketing; word of mouth; destinations; Gothenburg; turism; image; varumärkespersonlighet; marknadsföring; word of mouth; destinationer; Göteborg;

    Sammanfattning : Allt eftersom turismen ökat genom åren har även konkurrensen hårdnat och detta har resulterat i en ökad marknadsföring och taktik för att locka turisterna till destinationer. Många forskare har visat att ett bra sätt att förankra en destination hos den tilltänkta turisten är att marknadsföra den med hjälp av personlighetsdrag för att göra destinationen mer mänsklig. LÄS MER

  2. 2. Den manliga och kvinnliga ledarens val av ledarstil - en studie om hur ledare väljer att styra för att förverkliga företagets ekonomiska mål

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Maria Jexby; Camilla Larsson; [2015]
    Nyckelord :Kvinnligt och manligt ledarskap;

    Sammanfattning : Sammanfattning: - ”Den manliga och kvinnliga ledarens val av ledarstil – en studie om hur ledare väljer att styra för att förverkliga företagets ekonomiska mål”   Datum: 28 maj 2015 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, EST, Mälardalens Högskola Författare: Maria Jexby, Camilla Larsson                                                        Titel: Den manliga och kvinnliga ledarens val av ledarstil – en studie om hur ledare väljer att styra för att förverkliga företagets ekonomiska mål Handledare: Staffan Boström Centrala begrepp: Kvinnligt ledarskap, Manligt ledarskap, Ledarstil, Ekonomisk styrning, Organisering Frågeställning: Vilken ledarstil anammar den manliga och den kvinnliga ledaren för att förverkliga företagets ekonomiska mål? Syfte: Undersöka och beskriva eventuella skillnader i den manliga ledarens sätt att leda, genom val av ledarstil, kontra den kvinnliga ledarens. Metod: Valet föll på en kvalitativ forskningsmetod. LÄS MER

  3. 3. Alea iacta est – Tärningen är kastad : En studie om vad som förklarar mindre aktiebolags val mellan regelverken K2 och K3.

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Jenny Antonsson; Camilla Boström; [2014]
    Nyckelord :Accounting choice; K2; K3; Positive Accounting Theory; Institutional Theory; Redovisningsval; K2; K3; Positiv redovisningsteori; Institutionell teori;

    Sammanfattning : Bakgrund: 97 procent av alla svenska företag har stått inför valet mellan regelverken K2 och K3. De nya regelverken, som gäller för mindre företag, ska tillämpas i alla årsredovisningar efter den 1 januari 2014. LÄS MER

  4. 4. Att bygga legitimitet i en värld av förändring : En studie av hur företag kan hantera en ny standard för intäktsredovisning

    Kandidat-uppsats, Filosofiska fakulteten; Företagsekonomi

    Författare :Johanna Kallentoft; Camilla Boström; [2013]
    Nyckelord :Revenue; accounting standard; harmonization project; stakeholder theory; legitimacy theory; Intäkt; redovisningsstandard; harmoniseringsprojekt; intressentteori; legitimitetsteori;

    Sammanfattning : Intäkter är ett stort och viktigt område inom redovisning. Redovisningen av intäkter är imånga fall problematisk eftersom intäkterna behandlas annorlunda i olika standarder och iolika delar av världen. LÄS MER

  5. 5. Den populära bilderboken ur ett genusperspektiv : Flicka eller pojke. Könets betydelse hos karaktärerna

    Kandidat-uppsats, Institutionen för socialt arbete

    Författare :Jenny Boström; Camilla Forsmark; Zandra Hortell; [2012]
    Nyckelord :bilderboken; genus; könsroller;

    Sammanfattning : Barnlitteraturen är en av barnets första massmediala kontakter. Den tillsammans med annan media påverkar individen i samhället stor som liten. Syftet med denna studie var att undersöka hur barn och vuxna gestaltas i bilderboken, sett ur ett genusperspektiv. LÄS MER