Sökning: "Camilla F"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden Camilla F.

  1. 1. Skolledares och speciallärares perspektiv på specialpedagogiskt arbete för elever med språkstörning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Camilla Majava; Erika Mårsén; [2023]
    Nyckelord :Samarbete; skolledare; speciallärare; språkstörning; stödinsatser.;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att belysa specialpedagogiskt arbete för att främja delaktighet, lärande ochutveckling för elever med diagnosen språkstörning. Studien har en kvalitativ forskningsansats ochbaseras på semistrukturerade intervjuer med skolledare och speciallärare från F-9. LÄS MER

  2. 2. PROBLEM OCH LÖSNINGAR : Lärares erfarenheter av att undervisa genom problemlösning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Camilla Melander; [2023]
    Nyckelord :matematik; lektionsplanering; styrdokument; årskurs F-3;

    Sammanfattning : SammanfattningFörmågan att lösa problem blir allt viktigare i samband med att förändringstakten i dagens samhälle ständigt ökar. De senaste 25 åren har dock svenska elevers kunskaper i matematisk problemlösning försämrats ur ett internationellt perspektiv. LÄS MER

  3. 3. Speciallärares arbete med kartläggning i relation till SUM : - en studie om kommunikationens betydelse vid kartläggning i matematik.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Cecilia Lind Behrenfors; Camilla Ljungberg; [2022]
    Nyckelord :matematik; SUM; speciallärare; specialpedagogik; kartläggning; uppföljning; kommunikation; organisation;

    Sammanfattning : För oss som blivande speciallärare i matematik finns ett särskilt intresse av att utforska speciallärares arbete med kartläggning av elever i särskilda undervisningsbehov i matematik, SUM. Syftet med denna studie är därför att undersöka hur speciallärare arbetar med kartläggning i relation till elever i SUM och vilket utrymme   som kommunikationen ges i olika processer. LÄS MER

  4. 4. ”Det googlar vi” – en kvalitativ studie om åtta lärares svenskundervisning om källkritik och informationssökning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Linda Westerberg; Camilla Cangemark; [2022]
    Nyckelord :digital kompetens; digital läsning; informationssökning; intervjuer; källkritik;

    Sammanfattning : I denna studie har vi intresserat oss för digitaliseringens utveckling och mera specifikt svenskundervisning om källkritik, informationssökning och digital läsning. Syftet med studien är att undersöka hur lärare beskriver sin svenskundervisning om källkritik och informationssökning. LÄS MER

  5. 5. Patienters erfarenheter av delirium i samband med anestesi- och intensivvård : En litteraturöversikt

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Camilla Mynttinen; Isabella Karlsson; [2021]
    Nyckelord :Anestesi; delirium; erfarenheter; intensivvård; litteraturöversikt; omvårdnad; patienter; upplevelser;

    Sammanfattning : Bakgrund: Trots att delirium är något som känts till sedan år 480 f.Kr. är detta ett tillstånd som fortfarande är relativt outforskat och missförstått. Forskning ur anestesi- och intensivvårdssjuksköterskors samt anhörigas perspektiv visar att det saknas kunskap och insikt gällande deliriumtillståndet. LÄS MER