Sökning: "Camilla Larsson"
Visar resultat 16 - 20 av 78 uppsatser innehållade orden Camilla Larsson.
16. Kvinnors upplevelser av att leva i en relation präglad av våld : En studie baserad på självbiografier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärandeSammanfattning : Bakgrund: Våld i nära relationer drabbar främst kvinnor. Normaliseringsprocessen får kvinnan att anpassa sig efter mannen, detta medför isolering, känslor av skam och värdelöshet vilket resulterar i ett lidande. Sjuksköterskans ansvar är att möta och lindra lidande genom ett förhållningssätt som bygger på respekt och empati. LÄS MER
17. Tecken på diskursförändring efter #metoo? -En kritisk diskursanalytisk studie om hur menstruation framställs i nyhetsmedia
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Using critical discourse analysis, the study examines, based on previous research how the construction of menstruation in news media has changed after the me too uprising. The study is based on previous research that shows that the construction of menstruation reflects and contributes to women's lower social status in society. LÄS MER
18. Feedback på byggarbetsplatsen : En kvalitativ studie om hur anställda resonerar kring feedback på ett byggföretag
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : .... LÄS MER
19. “Jag skäms för min existens typ” En kvalitativ studie om socialt stöd via internet för personer med social ångest
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Studiens syfte var att undersöka vilka ämnen som diskuterades rörande social ångest på internetforumet Familjeliv. Vi granskade trådar och gjorde urvalet genom en dold observation, utifrån en hermeneutisk ansats, vi analyserade empirin med en tematisk analys. LÄS MER
20. Att förebygga och möta koncentrationssvårigheter i förskola och skola : Förskollärares och lärares berättelser om stödinsatser
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Studiens syfte var att undersöka hur förskollärare och lärare arbetar för att främja delaktighet och lärande för barn och elever som uppvisar koncentrationssvårigheter i förskola och skola. Syftet var även att ta del av förskollärarnas och lärarnas berättelser om hur en god lärmiljö kan se ut för dessa barn och elever. LÄS MER