Sökning: "Camilla olsson"
Visar resultat 21 - 25 av 55 uppsatser innehållade orden Camilla olsson.
21. Spelreferenser i akademiska publikationer. En kartläggning av referenspraktiker inom spelvetenskap.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / BibliotekshögskolanSammanfattning : This is an empirical study mapping out different citation practices to games in the fieldof game studies. From an analysis of 7 journals, 3 conferences and 22 canonical bookswithin game studies, 5 different strategies for game referencing have been identified. LÄS MER
22. En förstudie om generering och sammansättningen avhushållsavfall i Ovanåkers kommun
Kandidat-uppsats, Institutionen för biologi och miljö (BOM)Sammanfattning : EU:s avfallsdirektiv är det högst styrande dokumentet som reglerar de nationella bestämmelserna gällande avfall. Detta genomsyrar bland annat kommunernas avfallsplaner. Tas hänsyn till plockanalyser, avfallsplan, insamlad mängd hushållsavfall och grovavfall erhålls en bra överblick på var åtgärder bör vidtas. LÄS MER
23. Sjuksköterskans upplevelse av arbetsrelaterad stress : En intervjustudie med sjuksköterskor i somatisk vård
Kandidat-uppsats, Institutionen för hälso- och vårdvetenskap, HVSammanfattning : .... LÄS MER
24. Differentierande Relationer på Matfronten : -Mitt Långkoks väg till middagsbordet
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Syfte: Syftet med denna kandidatuppsats är att undersöka hur Collegium Restaurang & Konferens kan differentiera sin kylda färdigmat med fokus på kundens matval till kvällen, samt beskriva vilka möjligheter Collegium har att använda sig av relationsmarknadsföring. Metod: Primärdata insamlades genom semi-strukturerade intervjuer med anställda och ägare på Collegium samt genom en enkät till nuvarande och potentiella kunder. LÄS MER
25. How to implant an intended Destination Image into the tourists mind : The case of Östersund, Sweden
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskapSammanfattning : The purpose of this paper is to explain the way destination marketing works and whatneeds to be done to implant a destination image into the tourists mind. The marketingclaims that the occurrence of recognition and recall makes an image become activelyrecognized in the mind of customers. LÄS MER