Sökning: "Can Björck"
Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden Can Björck.
1. "Framför allt handlar det om att skapa relationer" : En kvalitativ intervjustudie om hur idrottslärare arbetar för att skapa en inkluderande lärmiljö för alla elever
Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med studien är att studera inkluderingsarbete från ett idrottslärarperspektiv, för att ge en bild av hur arbetet med inkludering ser ut och vilka utmaningar lärarna ställs inför. Detta för att bidra med kunskap om hur en god lärmiljö skapas så att fler elever kan ges möjlighet att uppnå kunskapskraven. LÄS MER
2. How Does the Three-factor Model Perform and What Explains its Performance? Empirical tests on Swedish stock portfolios
Magister-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen; Lunds universitet/Statistiska institutionenSammanfattning : In this study the three-factor model of Fama and French (1992; 1993) is evaluated on portfolios of Swedish stocks. Both a cross-section and time series approach are used to evaluate the model. The results show that beta, size, and book-to-market are significant variables in explaining excess returns of Swedish stock portfolios. LÄS MER
3. Can human empathy and connectedness for plants be enhanced?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Human attitudes toward nature are fundamental for preserving earth’s ecosystems. This study investigated the malleability of human empathy and connectedness to specific plants. We randomly assigned participants (N = 106, Mean age = 32.7, SD = 16. LÄS MER
4. Vad förklarar aktiers avkastning? : En empirisk studie av förklarande variabler för avkastningen på Stockholmsbörsen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Att kunna förklara och förutse aktiers avkastning är av stort intresse för aktörer inom finansbranschen. Kunskap inom ämnet kan leda till mer framgångsrika investeringsstrategier och en mer träffsäker analys av ett företags värde. I syfte att bättre kunna förklara aktiers avkastning har flera olika strategier utvecklats. LÄS MER
5. From Product to Service – The Customer Value of Servitization - A study examining the potential customer value of servitization of the indoor climate
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : In an environment that constantly changes and with increasing competition, firms struggle to stay competitive. To be able to compete, firms have to differentiate. One way to do so is through servitization. By offering customers services instead of products, firms can improve their offering to customers by increased customization. LÄS MER