Sökning: "Can Schröder"
Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden Can Schröder.
1. Can AI perform the work of human designers? : A qualitative study on the impact of AI on digital design professions.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatikSammanfattning : Numerous facets of society have undergone major change as a result of the quick development of technology. Artificial Intelligence (AI) has established itself as a particularly remarkable and controversial breakthrough among the countless technical advancements, and is influencing numerous different industries. LÄS MER
2. Unboxing The Algorithm : Understandability And Algorithmic Experience In Intelligent Music Recommendation Systems
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : After decades of black-boxing the existence of algorithms in technologies of daily need, users lack confidence in handling them. This thesis study investigates the use situation of intelligent music recommendation systems and explores how understandability as a principle drawn from sociology, design, and computing can enhance the algorithmic experience. LÄS MER
3. Fashion, fashion. We love it. How can Influencer Markeitng be a hit? : En kvalitativ studie över hur modevarumärken kan öka CBBE genom Social-Media-Influencer-Marketing
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : .... LÄS MER
4. Digitala verktyg för förvaltning och förmedling av kommersiella fastigheter : En inblick i fastighetsbranschens digitala resa
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Fastighetsbranschen har länge varit en konservativ bransch med låg benägenhet till förändring. Grunden till detta är branschens stabila affärskoncept, att hyra ut kvadratmeter. Fastighetsbolag har levererat goda resultat under många år då marknaden länge präglats av en stabil ekonomisk uppgång. LÄS MER
5. “Confidence for every body”? : En studie av kvinnors mottagande av två kroppspositiva reklamfilmer från KappAhl och Lindex
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : In light of the recent trend of body positive advertisements, the question arises if they are having the positive outcome intended. The purpose of this study is to investigate how women create meaning in relation to two recently launched body positive commercials from KappAhl and Lindex. LÄS MER