Sökning: "Can Ullberg"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Can Ullberg.
1. "Mitt kön har inget med min utbildning att göra" : En studie av klass, kön och reproduktion av maskulinitet i gymnasieskolan
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : The purpose of the study is to investigate high school students’ attitude towards masculinity, and whether the attitude differs depending on the students’ class background and gender. The study has been conducted through a quantitative method where paper surveys have been distributed to a school in Norrbotten county. LÄS MER
2. Mixed Reality for Gripen Flight Simulators
Master-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : This thesis aims to evaluate how different mixed reality solutions can be built and whetheror not it could be used for flight simulators. A simulator prototype was implemented usingUnreal Engine 4 with Varjo’s Unreal Engine plugin giving the foundation for the evaluations done through user studies. LÄS MER
3. Presentation av navigationskondition med AIS i elektroniska sjökort : En studie om svenska nautikers inställning till komplettering av AIS-målspresentation i elektroniska sjökort
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Sjöfartshögskolan (SJÖ)Sammanfattning : I dagens elektroniska sjökort presenteras utöver navigationsinformation andra fartygs information såsom kurs, fart, destination samt navigationskonditioner, såsom begränsad manöverförmåga. Information om dessa navigationskonditioner sänds idag redan ut via ett system som kallas AIS (Automatic Identification System), men kräver att nautikern aktivt söker efter den. LÄS MER
4. Does the Experience really matter in B2B? : A Qualitative Study on Customer Experience Management in B2B
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: The concept of Customer Experience Management (CEM) is growing as a marketing tool used in order to remain a competitive actor on the market. By designing a customer experience, companies are able to differentiate themselves by offering a holistic customer experience. LÄS MER
5. Likelihood of Using Online Personalization Services : An Explanatory Study
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Bachelor Thesis in Business Administration. Bachelor of Science with Specialization in Marketing – Main Field of Study: Business Administration. School of Business and Economics at Linnaeus University, Course Code 2FE21E, 2017. LÄS MER