Sökning: "Can Vilhelmsson"
Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden Can Vilhelmsson.
1. Kraften bakom företagande : En empirisk panelstudie om vilka faktorer som bestämmer antalet nyetablerade företag per capita, antalet aktiebolag per capita samt antal enskilda näringsidkare per capita i Sveriges regioner, perioden 2000-2020
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Firms are important for the economy, they create job opportunities, economic growth andcontribute to new innovations. There are a lot of factors that influence the decision whenstarting a new firm. Taking the step to start a new firm is a big leap, a choice associatedwith big risk but a decision that can result in high reward. LÄS MER
2. Collection and Utilization of Market Information and Customer Insights within New Product Development
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Corporate groups face many challenges related to the collection and utilization of market information and customer insight, which - if not properly dealt with - can lead to the loss of financial and competitive advantages. The corporate group that was the subject of the case study has a central product development process that is making use of the stage-gate model and is currently facing challenges regarding the capture of customer insights within that process. LÄS MER
3. Kommunikation för engagemang i arbetet med hållbar utveckling : En kvalitativ studie om hur miljöbästa kommuner engagerar invånare genom hållbarhetsredovisning och hållbarhetssektion på hemsida
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Klimatfrågan är ständigt aktuell och något som berör oss alla. Sverige har åtagit sig att genomföra Agenda 2030 och de 17 globala målen för hållbar utveckling men har i dagsläget svårigheter att uppfylla flertalet mål inom den utsatta tiden. Mål som Sveriges invånare många gånger har stor möjlighet att påverka. LÄS MER
4. Nej tack till onödig reklam! : En studie om riktad marknadsföring via Big Data från ett konsumentperspektiv
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Title: No thanks to unnecessary advertising! -A study on targeted marketing via Big Data in a consumer perspective Authors: Ricky Carlsson and Alexander Vilhelmsson Supervisor: Anders Parment Key words: Targeted marketing, Big Data, Customer segmentation, Buying process, Integrity concern, Customer relationship management, Marketing communication, Strategic management, Big Data management, Online Behavioural Targeting Introduction: In a world that is globalizing and where digital development is advancing, companies have had to adapt. In recent times with the increasingly more digital world, technology has become an increasingly more relevant factor, not least in marketing. LÄS MER
5. Operationssjuksköterskans upplevelse av oväntade händelser på operationssalen : En kvalitativ intervjustudie.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Sammanfattning Bakgrund: Operationssalen är en högteknologisk och riskfylld miljö, där patienten ofta befinner sig i ett utsatt läge. I operationssjuksköterskans profession ingår att ge en säker vård till patienten vilket bland annat innebär att göra riskanalyser och arbeta aktivt för att förebygga patientskador. LÄS MER