Sökning: "Can f 5"
Visar resultat 1 - 5 av 101 uppsatser innehållade orden Can f 5.
1. Andelstal i ga-väg för vindkraftverk och vattenkraftverk
Master-uppsats, Lunds universitet/FastighetsvetenskapSammanfattning : Tonkilometermetoden används för beräkning av andelstal för enskilda vägar som är gemensamhetsanläggningar. Den trafikmängd som olika fastighetstyper genererar återspeglas i vissa framtagna schablonvärden. LÄS MER
2. Investigations and Development in the Area of Automated Security Evaluation of Android Devices with Focus on Bluetooth
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Bluetooth is a technology that has been implemented in over 5 billion devices and therefore has a considerable impact. It is the dominant technology for shortrange wireless communication. LÄS MER
3. Supervised Failure Diagnosis of Clustered Logs from Microservice Tests
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Pinpointing the source of a software failure based on log files can be a time consuming process. Automated log analysis tools are meant to streamline such processes, and can be used for tasks like failure diagnosis. This thesis evaluates three supervised models for failure diagnosis of clustered log data. LÄS MER
4. Design and Modeling of InxGa(1−x)As/InP based Nanosheet Field Effect Transistors for High Frequency Applications
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknikSammanfattning : The advancement of CMOS technology has been fueled by the need to satisfy Moore’s law by shrinking transistors to progressively smaller sizes and increasing the transistor density per unit area [1]. The dimension of the state-of-the-art MOSFET is now down to a few nanometers. LÄS MER
5. Multimodal undervisning med lärplatta ur lärarnas synvinkel. : En enkätstudie riktad mot lärare i grundskolans F-6
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Denna studie belyser lärarnas syn på hur undervisningspraktiken och elevernas lärande påverkas av multimodal undervisning med lärplatta i svenskämnet. Föreliggande studies syfte är att skildra lärarnas syn på hur den multimodala undervisningen med lärplatta kan agera som ett hinder eller verka främjande för elevernas lärande i årskurserna F-6. LÄS MER