Sökning: "Car Dealers"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden Car Dealers.

  1. 1. Electric vehicles’ potential to provide flexibility services

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovationsteknik

    Författare :Celina Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :vehicle-to-grid; electric vehicle; flexibility services; battery storage; barriers to implementation; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The automotive industry is undergoing an unprecedented transformation, and all actors along the value chain are affected. A company in the midst of this is Axess Logistics, which offers car logistics solutions to general agents and dealers in the Scandinavian market. LÄS MER

  2. 2. Hur business intelligence praktiskt kan användas för och påverka budgetering : En kvalitativ studie av svenska bilåterförsäljare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Tobias Mikaelsson Triumf; Jonatan Vikström; [2022]
    Nyckelord :Business intelligence; Business analytics; Budgeting; Beyond Budgeting; Digitalization; Management Control; Business intelligence; Affärsanalys; Budgetering; Beyond Budgeting; Digitalisering; Ekonomistyrning;

    Sammanfattning : The budget has for decades been a cornerstone in most organizations management accounting and control. The budget has also faced criticism for being expensive, time-consuming, for quickly becoming obsolete and for impeding flexibility in organisations. In an increasingly dynamic world, companies need to become more adaptive and forward-looking. LÄS MER

  3. 3. Könsrelaterad marknadsföring inom bilförsäljning : En studie om hur kvinnor och män framställs på sociala medier inom bilförsäljningsbranschen i Sverige

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Ida Rimark; Fanny Melin; [2022]
    Nyckelord :Gender-related marketing; car sales; marketing strategies; social media; Könsrelaterad marknadsföring; bilförsäljning; marknadsföringsstrategier; sociala medier;

    Sammanfattning : I takt med den digitala utvecklingen har kommunikationen mellan företag och konsument ökat på sociala medier även inom bilbranschen. Runtom i världen använder bilförsäljare sociala medier som plattformar för marknadsföring av sina respektive verksamheter både som generalagent och återförsäljare. LÄS MER

  4. 4. Hur upplevs en humanoid som servicepersonal i en bilhall? : En studie som undersöker hur kunder i en bilhall upplever en humanoid som anställd med hänsyn till antropomorfism och uncanny valley

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Eric Remnebäck; Nils Blomgren; [2022]
    Nyckelord :Anthropomorphism; car dealership; human characteristics; humanoid; service staff and uncanny valley.; Antropomorfism; bilhall; humanoid; mänskliga egenskaper; servicepersonal och uncanny valley.;

    Sammanfattning : Robots are constantly evolving, from Da Vinci's first robot to humanoids that exist today and are used in various industries. This study examines how a humanoid is perceived as service staff in a car dealership and this was done through a qualitative case study where semi-structured interviews and on-site observations were combined. LÄS MER

  5. 5. Finner verkligen bilförsäljare arbetsmotivation genom att gå över lik? : En förklarande kollektiv fallstudie av kompensationssystemets påverkan på bilförsäljares arbetsmotivation

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Alva Gustafsson; Lovisa Bogdanoff; [2021]
    Nyckelord :Kompensationssystem; arbetsmotivation; bilförsäljare; Maslows behovstrappa; Herzbergs tvåfaktorsteori; Self-determination theory;

    Sammanfattning : Ett företagsekonomiskt problem är att organisationer måste bibehålla och ökamedarbetarproduktiveten för att vara lönsamma och konkurrenskraftiga på arbetsmarknaden.Organisationer kan med hjälp av kompensationssystem skapa förutsättningar för att kopplaorganisatoriska mål med medarbetares arbetsmotivation och produktivitet, vilket leder fram tillsyftet för denna studie, som är att förklara i vilken utsträckning kompensationssystem motiverarsäljare inom bilförsäljningsbranschen i Jönköping samt identifiera om ytterligare faktorer påarbetsplatsen kan påverka säljares arbetsmotivation. LÄS MER