Sökning: "Car dealership"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden Car dealership.

  1. 1. DIRECT-TO-COMSUMER MODEL IN THE AUTOMOTIVE INDUSTRY The impact of transition to a direct-to consumer business model by an incumbent manufacturer on its retailers: a case study of Volvo Cars

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Chandraprabha Jha; [2023-02-01]
    Nyckelord :direct-to-consumer; digital transformation; automotive; retailer; retail strategy; automotive retail strategy;

    Sammanfattning : Digitalisation has enabled and shown the opportunity to car manufacturers. They are transforming themselves and a by-product of change is the transformation of their business model. Digital technologies have enabled manufacturers to connect directly with consumers. LÄS MER

  2. 2. Shifting Gears: Entering the Automotive Vertical

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovationsteknik

    Författare :Tobias Anderberg; Axel Svensson; [2023]
    Nyckelord :Online automotive advertising; performance-based pricing; classifieds; marketplaces; transactional models; monopolistic markets.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Tradera, Sweden's leading online marketplace for circular consumption, is considering entering the online automotive advertising market in Sweden as a new vertical to diversify its business. This thesis aims to determine if Tradera should enter the online automotive advertising market and to propose a strategic roadmap for entry if it is determined to be beneficial. LÄS MER

  3. 3. Car Dealership Markups

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Philip Svärd; [2022]
    Nyckelord :Markups; Arbitrage; Dealership; Business and Economics;

    Sammanfattning : The scope of this analysis is to evaluate what may affect the percentage markup on new and used cars sold by dealerships across the United States. The essay will also take into account shocks to market demand and supply as relevant factors that may affect markup. LÄS MER

  4. 4. Hur upplevs en humanoid som servicepersonal i en bilhall? : En studie som undersöker hur kunder i en bilhall upplever en humanoid som anställd med hänsyn till antropomorfism och uncanny valley

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Eric Remnebäck; Nils Blomgren; [2022]
    Nyckelord :Anthropomorphism; car dealership; human characteristics; humanoid; service staff and uncanny valley.; Antropomorfism; bilhall; humanoid; mänskliga egenskaper; servicepersonal och uncanny valley.;

    Sammanfattning : Robots are constantly evolving, from Da Vinci's first robot to humanoids that exist today and are used in various industries. This study examines how a humanoid is perceived as service staff in a car dealership and this was done through a qualitative case study where semi-structured interviews and on-site observations were combined. LÄS MER

  5. 5. Får det lov att vara en bil? : En kvalitativ studie om köpbeslutsprocessen inom bilhandeln och hur det fysiska säljmötet har förändrats.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sofie Engström; Pontus Mattsson; Philip Olofsson; [2019]
    Nyckelord :Buying decision process; salesperson; customer; sales meeting; car dealership and car sales.; Köpbeslutsprocessen; säljare; kund; säljmötet; bilåterförsäljare och bilhandel.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Studien har undersökt hur köpbeslutsprocessen och det fysiska mötet ser ut i bilhandeln samt om det finns skillnader mellan hur kvinnor och män upplever köpbeslutsprocessen inom bilhandeln. Studiens ämne valdes på grund av att det gjorts tidigare studier inom bilhandeln gällande köpbeslutsprocessen, men att det finns en brist sedan det digitala mötet kom in i bilden. LÄS MER