Sökning: "Carina Rosen"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Carina Rosen.

  1. 1. "Jag fick stöd utifrån mina önskemål" : en enkätstudie om föräldrars tankar om amning/uppfödning och hur de önskar att få stöd

    Magister-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Carina Bager; Amanda von Rosen; [2019]
    Nyckelord :Breastfeeding; Nourishing; Support; Parents; Amning; Uppfödning; Stöd; Föräldrar;

    Sammanfattning : Bakgrund: Amning innehåller all näring ett spädbarn behöver och WHO rekommenderar helamning i sex månader och därefter amning i tillägg till annan kost. Amning medför flera positiva hälsoeffekter för mamma och barn och är även ett miljövänligt och ekonomiskt sätt att ge sitt barn mat. LÄS MER

  2. 2. "Då tröstar man den och säger, vill du ha glass?" : En studie om konfliktlösningsstrategier i förskolan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Carina Rosen von; Jenny Pielström; [2017]
    Nyckelord :Konflikthanteringsstrategier; miljö; socialt samspel;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien är att undersöka barns och förskollärares uppfattningar om hur de löser konflikter på förskolan mellan barn som är oense. Våra frågeställningar är • Vilka strategier använder förskollärarna och barnen sig av när de löser konflikter mellan barn? • Vilken betydelse har miljön på förskolan för barnens samspel enligt förskollärarna? Metod I studien har kvalitativ metod använts och intervjuer med förskollärare och barn. LÄS MER

  3. 3. ”DÅ TRÖSTAR MAN DEN OCH SÄGER, VILL DU HA GLASS” : EN STUDIE OM KONFLIKTLÖSNINGSSTRATEGIER I FÖRSKOLAN.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Jenny Pielström; Carina von Rosen; [2017]
    Nyckelord :Konflikthanteringsstrategier; miljö; socialt samspel;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien är att undersöka barns och förskollärares uppfattningar om hur de löser konflikter på förskolan mellan barn som är oense. Våra frågeställningar är: • Vilka strategier använder förskollärarna och barnen sig av när de löser konflikter mellan barn? • Vilken betydelse har miljön på förskolan för barnens samspel enligt förskollärarna? Metod I studien har kvalitativ metod använts och intervjuer med förskollärare och barn. LÄS MER

  4. 4. Samspelets betydelse för lärandet i den inkluderande gymnasieskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Mimmi Askeljung; Carina Rosen; [2015]
    Nyckelord :samspel; lärande; sociokulturell; delaktighet; kommunikation; lärare; elever;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att beskriva och analysera samspelets betydelse för lärandet, samt hur interaktionen mellan elever och lärare bidrar till elevernas lärande. Frågeställningarna var samspelet tar för uttryck i några exemplifierade lärandesituationer, hur samspelet mellan lärare och elev och mellan elever bidrar till lärandet och vad elevernas respektive lärarnas upplevelser av samspelets betydelse för lärandet är. LÄS MER

  5. 5. Kroppen, en yttre manifestation på ett inre tillstånd : en jämförelse mellan rosenmetoden och jungianska psykologins teorier

    Kandidat-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Carina Stigson; [2008]
    Nyckelord :jungiansk psykologi; rosenmetoden; kroppsterapi; arketyp; Marion Rosen; symbol; massage;

    Sammanfattning : Jag vill med min uppsats göra en deskriptiv undersökning av rosenmetoden. I den första delen av uppsatsen beskriver jag metoden i sig. Jag går själv i utbildning i rosenmetoden så den kunskap jag får del av i utbildningen beskriver jag som deltagande observation. LÄS MER