Sökning: "Carina von Rosen"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Carina von Rosen.

  1. 1. "Jag fick stöd utifrån mina önskemål" : en enkätstudie om föräldrars tankar om amning/uppfödning och hur de önskar att få stöd

    Magister-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Carina Bager; Amanda von Rosen; [2019]
    Nyckelord :Breastfeeding; Nourishing; Support; Parents; Amning; Uppfödning; Stöd; Föräldrar;

    Sammanfattning : Bakgrund: Amning innehåller all näring ett spädbarn behöver och WHO rekommenderar helamning i sex månader och därefter amning i tillägg till annan kost. Amning medför flera positiva hälsoeffekter för mamma och barn och är även ett miljövänligt och ekonomiskt sätt att ge sitt barn mat. LÄS MER

  2. 2. "Då tröstar man den och säger, vill du ha glass?" : En studie om konfliktlösningsstrategier i förskolan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Carina Rosen von; Jenny Pielström; [2017]
    Nyckelord :Konflikthanteringsstrategier; miljö; socialt samspel;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien är att undersöka barns och förskollärares uppfattningar om hur de löser konflikter på förskolan mellan barn som är oense. Våra frågeställningar är • Vilka strategier använder förskollärarna och barnen sig av när de löser konflikter mellan barn? • Vilken betydelse har miljön på förskolan för barnens samspel enligt förskollärarna? Metod I studien har kvalitativ metod använts och intervjuer med förskollärare och barn. LÄS MER

  3. 3. ”DÅ TRÖSTAR MAN DEN OCH SÄGER, VILL DU HA GLASS” : EN STUDIE OM KONFLIKTLÖSNINGSSTRATEGIER I FÖRSKOLAN.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Jenny Pielström; Carina von Rosen; [2017]
    Nyckelord :Konflikthanteringsstrategier; miljö; socialt samspel;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien är att undersöka barns och förskollärares uppfattningar om hur de löser konflikter på förskolan mellan barn som är oense. Våra frågeställningar är: • Vilka strategier använder förskollärarna och barnen sig av när de löser konflikter mellan barn? • Vilken betydelse har miljön på förskolan för barnens samspel enligt förskollärarna? Metod I studien har kvalitativ metod använts och intervjuer med förskollärare och barn. LÄS MER