Sökning: "Carl Anderberg"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Carl Anderberg.

  1. 1. Visuella metaforer. : En undersökning om visuella metaforers påverkan.

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Carl Almberger; William Anderberg; [2021]
    Nyckelord :Visuella metaforer; förväntat narrativ; videoproduktion; designperspektiv.;

    Sammanfattning : Syftet med denna artikel är att vi ska gå igenom användningen och skapandet av visuella metaforer. Vi applicerar detta på en videogestaltning som går ut på att skapa ett förväntat narrativ med hjälp av visuella metaforer för att sedan bryta vad åskådaren förväntar sig ska hända, en så kallad: Plot Twist. LÄS MER

  2. 2. Aktiekursutveckling -- En studie om incitamentsprograms betydelse

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl Adam Anderberg; Axel Eriksson; Jakob Werner; [2013]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. E-handel : Inte bara guld och gröna skogar

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Carl - Johan Anderberg; Martin Wiberg; [2009]
    Nyckelord :E-handel; Sinnesmarknadsföring; Lojalitet; Hemsida; Leverans;

    Sammanfattning :   The purpose of this essay is to analyze and understand which difficulties that e-company's struggles with the most, and what their strategies are to overcome this problem. Sales of clothing through e-commerce have made the shopping experience faster and more comfortable, but on the other hand it has created a couple of problems which makes a big difference in the purchase of clothing, we are partly talking about the absence of the testing opportunity. LÄS MER

  4. 4. Internationalisering genom att samarbeta med utländska mellanhänder

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Christian Anderberg; Carl-Johan Petersson; [2009]
    Nyckelord :Mellanhandssamarbeten;

    Sammanfattning : Internationalisering genom mellanhänder är ett vanligt sätt för små och medelstora företag att expandera sin verksamhet till nya marknader. Orsaken är att expansion görs möjlig till nya marknader genom bryggning av distanser samt den relativt låga finansiella risken som internationalisering genom mellanhänder innebär. LÄS MER