Sökning: "Carl Edlund"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Carl Edlund.

  1. 1. Styr taktpinnen kunden? : En studie av musiktempots påverkan på kunden ur ett servicedominant perspektiv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia de Waal; Carl Edlund; [2017]
    Nyckelord :Servicedominant logik; sinnesmarknadsföring; bakgrundsmusik; tempo; värdeskapande; kundbeteende;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker bakgrundsmusikens påverkan på kundens beteende och värdeskapande process från ett servicedominant perspektiv. Det studeras om bakgrundsmusikens tempo på ett café påverkar kundens besökstid, antal upprepade köp och om detta påverkar kundens upplevelse av atmosfären och tjänsten. LÄS MER

  2. 2. Webbaserade ERP-system - Ramverk för utvärdering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Per Bertilsson; Carl Edlund; [2008]
    Nyckelord :nytta; Enterprise Resource planning; Webbaserade ERP-system; ERP-ScoreCard; Informatics; systems theory; Informatik; systemteori; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : För att skapa en större konkurrenskraft och hantera det allt hårdare affärsklimatet väljer många företag idag att implementera Enterprise Resource Planning (ERP) system, dessa heltäckande affärssystem integrerar alla verksamhetens delar med en gemensam databas och skapar nya möjligheter. För att kunna utvärdera vilken nytta en organisation får av ett sådant system behövs det lämpliga analytiska ramverk. LÄS MER

  3. 3. Web 2.0 : A case study of Mindroute Software AB

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl Fried; Alexander Edlund; [2008]
    Nyckelord :Web 2.0;

    Sammanfattning : The paper was written on the premise that knowledge and knowledge management are central competitive business advantages and that IT has developed favorably towards alleviating the process of harnessing intellectual capital. This topic has been frequently discussed with significant variances in theoretical approaches arguing both for and against IT’s impact in knowledge management. LÄS MER