Sökning: "Carl Holmqvist"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Carl Holmqvist.
1. Does the Use of VR Improve Individuals’ Performance in Sports? : A Scoping Review
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The purpose of this study is to explore if the use of virtual reality (VR) improves performance in sports and examine whether there is empirical evidence supporting this. There is a lack of a common denominator that can be used as a direct comparison between various studies. LÄS MER
2. Opinion analysis of microblogs for stock market prediction
Master-uppsats, KTH/Teoretisk datalogi, TCSSammanfattning : This degree project investigates if a company’s stock price development can be predicted using the general opinion expressed in tweets about the company. The project starts off with the model from a previous project and then tries to improve the results using state-of-the-art neural network sentiment analysis and more tweet data. LÄS MER
3. Jämförelse av avståndsmått för K-nearest neighbour-klassificering av resmål hos nya användare
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Användarbeteende är idag ett område som blir allt viktigare för företag som vill erbjuda tjänster anpassade efter sina kunder. För att kunna konkurrera på marknaden vill företagen kunna föreslå sina kunder en tjänst redan innan kunderna vet om att de behöver den. Det finns ett flertal kända algoritmer för att uppnå detta. LÄS MER
4. Tolfte spelaren eller bekväm i soffan? En undersökande studie om vad som föranleder fotbollssupportrars val av konsumtionsmetod för att se sitt favoritlags hemmamatcher.
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
5. ”Den talar till mig från olika dimensioner” : Reklambilder ur ett perspektiv av en gemensam föreställningsvärld
Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikationSammanfattning : Denna studie syftar till att framhålla ett perspektiv på reklambilders symboliska och ontologiska egenskaper. Studien grundar sig i tre informanters egna betraktelser av den inre varseblivning och de känslor som uppdagats då de beskådat reklambilder. LÄS MER