Sökning: "Carl Lindblad"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Carl Lindblad.

  1. 1. Unga konsumenters attityder till socialt ansvarstagande inom varumärkeskommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Alma Sander; Carl Lindblad; [2023]
    Nyckelord :CSR; young consumers; social responsibility; strategic communication; sustainable brand communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka unga konsumenters attityder till företags sociala ansvarstagande. Forskningsfrågorna är 1. Hur ser unga konsumenters attityder ut till socialt ansvarstagande? 2. LÄS MER

  2. 2. Kravinsamling för adaptivt användargränssnitt : En kvalitativ studie från ett utvecklarperspektiv inom e-handel

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Carl Lindblad; [2019]
    Nyckelord :Användargränssnitt; UI; kravinsamling; kravspecifikation; kontext; adaptivitet; e-handel;

    Sammanfattning : Uppsatsen belyser vilka delar i en kravinsamling som idag ligger till grund för att skapa ett adaptivt användargränssnitt (UI) inom e-handel. För att förstå adaptivitet, i relation till UI, krävs en förståelse av kontext. LÄS MER

  3. 3. Snowy : Visualisering av SNOMED CT:s data

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Carl Brage; Simon Hadenius; Daniel Johansson; Billy Krig; Simon Lindblad; Emil Nilsson; Joacim Stålberg; Mattias Ulmstedt; [2016]
    Nyckelord :SNOMED CT; D3; SNOMED CT; D3;

    Sammanfattning : Detta dokument beskriver ett kandidatexamensarbete som genomförts av åtta civilingenjörsstudenter från Linköpings universitet. Examensarbetet bestod av att utveckla en webbapplikation för att möjliggöra navigation och visualisering av element ur den medicinska databasen SNOMED CT samt deras relationer. LÄS MER

  4. 4. An Evaluation of the Success of M&A Within Different Industries and with Different Motives

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lukas Lindblad; Carl Ihrelius; [2013-12-12]
    Nyckelord :M A; Merger; Acquistition; Motive; Industry; Market value; Valuation;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Nätverkande som framgångsfaktor- Företagets värdeskapande genom personliga medarbetarnätverk

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Madeleine Albrektson; Caroline Lindblad; Josefine Strömland; [2010]
    Nyckelord :värdeskapande; personliga medarbetarnätverk; kunskapsöverföring; kunskapsutveckling; humankapital; strukturkapital; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Nätverkande som framgångsfaktor - Företagets värdeskapande genom personliga medarbetarnätverk Författare: Madeleine Albrektson, Caroline Lindblad & Josefine Strömland Handledare: Carl R. Hellberg & Pia Siljeklint Nyckelord: värdeskapande, personliga medarbetarnätverk, kunskapsöverföring, kunskapsutveckling, humankapital, strukturkapital Syfte: Syftet är att beskriva och analysera företagets värdeskapande genom personliga medarbetarnätverk. LÄS MER