Sökning: "Carl Lindblad"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Carl Lindblad.
1. Unga konsumenters attityder till socialt ansvarstagande inom varumärkeskommunikation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka unga konsumenters attityder till företags sociala ansvarstagande. Forskningsfrågorna är 1. Hur ser unga konsumenters attityder ut till socialt ansvarstagande? 2. LÄS MER
2. Kravinsamling för adaptivt användargränssnitt : En kvalitativ studie från ett utvecklarperspektiv inom e-handel
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Uppsatsen belyser vilka delar i en kravinsamling som idag ligger till grund för att skapa ett adaptivt användargränssnitt (UI) inom e-handel. För att förstå adaptivitet, i relation till UI, krävs en förståelse av kontext. LÄS MER
3. Snowy : Visualisering av SNOMED CT:s data
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Detta dokument beskriver ett kandidatexamensarbete som genomförts av åtta civilingenjörsstudenter från Linköpings universitet. Examensarbetet bestod av att utveckla en webbapplikation för att möjliggöra navigation och visualisering av element ur den medicinska databasen SNOMED CT samt deras relationer. LÄS MER
4. An Evaluation of the Success of M&A Within Different Industries and with Different Motives
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. Nätverkande som framgångsfaktor- Företagets värdeskapande genom personliga medarbetarnätverk
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Nätverkande som framgångsfaktor - Företagets värdeskapande genom personliga medarbetarnätverk Författare: Madeleine Albrektson, Caroline Lindblad & Josefine Strömland Handledare: Carl R. Hellberg & Pia Siljeklint Nyckelord: värdeskapande, personliga medarbetarnätverk, kunskapsöverföring, kunskapsutveckling, humankapital, strukturkapital Syfte: Syftet är att beskriva och analysera företagets värdeskapande genom personliga medarbetarnätverk. LÄS MER