Sökning: "Carola Andersson Andersson"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Carola Andersson Andersson.

  1. 1. Motivationshöjande arbetssätt och stödinsatser i matematikundervisning : En småskalig intervjustudie med lärare i grundskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Carola Andersson; Anna Alvin; [2023]
    Nyckelord :Kompetens; lagom kunskapsnivå; matematikutveckling; motivation; motivationshöjande arbetssätt; specialpedagogik; stödinsatser.;

    Sammanfattning : Lärares arbetssätt och stödinsatser undersöktes, som kan gynna elevers motivation och matematikutveckling med inriktning på att kunskapskraven ska kunna uppnås. Det är en kvalitativ intervjustudie  med  ett urval av lärare i matematik, speciallärare och specialpedagoger som arbetar i grundskolan. LÄS MER

  2. 2. Erfarenhetsåterföring i projekt inom LKAB Södra samt kommunikation gällande förändringar uppkomna till följd av projekt

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Melanie Göthe; Carola Andersson; [2019]
    Nyckelord :change; communication; continuous improvement; knowledge management; organization culture; project guidelines; project management; erfarenhetsåterföring; förändring; kommunikation; organisationskultur; projektarbetssätt; projektledning; ständiga förbättringar;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete var att, med hjälp av kunskap och färdigheter som förvärvats under utbildningens gång samt nyförvärvad kunskap, utveckla och förbättra två tidigare identifierade förbättringsområden hos LKAB. För att säkerställa att syftet uppfylldes användes frågeställningar gällande hur organisationens erfarenhetsåterföring skulle kunna förbättras samt hur deras kommunikation till medarbetare som påverkats, eller kommer att påverkas, av förändringar till följd av projekt kan förbättras. LÄS MER

  3. 3. Bedömning av barn i förskolan : En fokusgruppsstudie om förskollärares uppfattningar och erfarenheter kring individuell bedömning och individuell dokumentation av barn i förskolan

    M1-uppsats,

    Författare :Liselott Andersson; Carola Ljunberg; [2018]
    Nyckelord :Individuell bedömning; individuell dokumentation; förskola; fokusgrupper; erfarenheter;

    Sammanfattning : Syftet i studien är att undersöka förskollärares uppfattningar och erfarenheter kring individuell bedömning i förskolan och hur förskollärarna beskriver den individuella dokumentationen som görs i förskolan i det pedagogiska utvecklingsarbetet. Forskningsfrågor i studien är: Vilka uppfattningar har förskollärarna kring individuella bedömningar i det pedagogiska utvecklingsarbetet i förskolan? Hur dokumenteras individuella bedömningar i förskolan av förskollärare enligt förskollärarnas egna erfarenheter? Studien är genomförd genom fokusgruppssamtal med förskollärare och genom fokusgruppssamtalen har vi fått vår empiri. LÄS MER

  4. 4. Reggio Emilia i tanke och handling i en svensk förskolekontext : - Pedagogers förståelser av begreppen "Det rika barnet"och "Miljön som den tredje pedagogen"

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Avd för utbildningsvetenskap och språk

    Författare :Marianne Andersson; Carola Lindholm; [2017]
    Nyckelord :Reggio Emilia; pedagogik;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att få kunskap om hur centrala begrepp inom Reggio Emilias filosofi omsätts i tanke och handling i tre svenska Reggio Emilia förskolor. Med hjälp av ett fenomenografiskt perspektiv vill vi få kunskap om pedagogers uppfattningar kring begreppens innebörd och hur de i så fall menar att det inverkar på barn i praktiken. LÄS MER

  5. 5. Preoperativa hudförberedelser med klorhexidin och dess effekt på förekomst av postoperativa sårinfektioner

    Kandidat-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Marie Andersson; Carola Kunze; [2014]
    Nyckelord :Klorhexidin; Preoperativa hudförberedelser; Dekolonisering av mikroorganismer; Postoperativa sårinfektioner;

    Sammanfattning : .... LÄS MER