Sökning: "Carola Fält"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Carola Fält.

  1. 1. Familjeparkering ur ett sociologiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Carola Persson; [2013]
    Nyckelord :rutinaktivitetsteori; självkontrollteori; familjeparkering; neutraliseringstekniker; social kontroll; normer; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att hitta förklaringar till ett beteende som bryter mot den sociala normen. Det fält som granskas är familjeparkeringen (extra breda parkeringsrutor avsedda för småbarnsfamiljer utanför City Gross i Höganäs och den konkreta frågeställningen är ”Vilka är det som bryter mot regeln rörande familjeparkering, och hur kan deras beteende förklaras ur ett sociologiskt perspektiv?” Det empiriska materialet består av observationer och kortare intervjuer på fältet vilka sedan kompletteras med åtta stycken samtalsintervjuer. LÄS MER

  2. 2. Konsten att skapa SinnesEkonomi

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Helena Östansjö; Carola Holm; Lindström Ida; [2008]
    Nyckelord :Upplevelser; Spa; Sinnesmarknadsföring; Experience Economy;

    Sammanfattning : Upplevelsens era är här och ställer samtliga aktörer i samhället inför utmaningar. Upplevelsen ska inte längre bara fylla ett funktionellt behov, den ska beröra konsumenten på ett helt annat sätt. LÄS MER

  3. 3. Diversity Marketing - är etnicitet tillämpbart som marknadsföringsverktyg?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Magnus Månsson; Lars Persson; Carola Åstrand; [2007]
    Nyckelord :diversity marketing; marknadsföring; segmenteringsvariabel; etnicitet; kultur; identitet; konsumtion; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Diversity Marketing eller mångfaldsmarknadsföring är ett fenomen som har spridits från USA till andra delar av världen senaste decennierna. Etnicitet och kulturell tillhörighet uppfattas allmänt påverka bland annat konsumtionsmönster och individers preferenser. LÄS MER