Sökning: "Carolina Göransson"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Carolina Göransson.
1. Resultatvolatilitet och underprissättning av IPO : En studie på First North Stockholm
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Underprissättning vid en börsintroduktion (Initial Public Offering, IPO) har blivit ett uppmärksammat fenomen inom litteraturen för företagsfinansiering. Tidigare forskning har identifierat en trend att IPO:er är i genomsnitt underprissatta, och graden av underprissättning kan variera kraftigt. LÄS MER
2. “Biblioteken har fortfarande begränsningar och är just nu inte en mötesplats” : En jämförelse av Facebookanvändning på bibliotek
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : This study investigated what Swedish public and academic libraries expressed on their Facebook pages. This study looked at similarities and differences between public and academic libraries through the lens of the Four spaces model by Jochumsen et al. (2012). Data was collected from three public and three academic libraries’ Facebook posts. LÄS MER
3. Användbarhet i olika språkområden En undersökning av hur brukarna i två länder upplever en och samma webbplats
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: Användbarhet i olika språkområden – En undersökning av hur brukarna i två länder upplever en och samma webbplats. Författare: Carolina Göransson Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. LÄS MER
4. Sociala medier, en resurs för lärande? : En litteraturstudie
Magister-uppsats, Svenska språketSammanfattning : Då skolans styrdokument gör gällande att informations- och kommunikationsteknik (IKT) ska integreras på olika sätt i undervisningen ville jag undersöka dess potential för lärande. Området avgränsades till att omfatta sociala medier som en digital lärresurs och syftet formulerades till att mer generellt beskriva hur sociala medier i undervisningen kan användas som en resurs för lärande. LÄS MER
5. Abecita: en studie i varumärkesbyggande
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER