Sökning: "Carolina Jeppsson"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Carolina Jeppsson.

  1. 1. "They don't exactly talk about it in school": A field study about the effects of family planning programs on university students in Equatorial Guinea

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Carolina Jeppsson; [2020-06-18]
    Nyckelord :family planning; sexual and reproductive health; human rights; adolescent; population growth;

    Sammanfattning : Family planning help individuals achieve their right to health and strengthen their independence. Despite effort to increase access to family planning methods worldwide, less than half of the demand for safe family planning method was met. LÄS MER

  2. 2. Från Policy Till Praktik -en studie om textilföretags uppfattningar om utmaningar vid implementering av CSR-policies

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälle

    Författare :Carolina Jeppsson; [2015-06-23]
    Nyckelord :Implementering; CSR; företags; sociala; ansvar; kulturskillnader; modeföretag; Implementation; CSR; corporate; social; responsibility; cultural; differences; fashion; company;

    Sammanfattning : Från policy till praktik – en studie om textilföretags uppfattningar om utmaningar vid implementering av CSR-policies undersöker textilföretags upplevelser om de utmaningar som finns med implementering av uppförandekoder i en global leveranskedja. Samt titta på hur företagen arbetar med utmaningarna för att de inte ska bli ett hinder för deras produktion. LÄS MER

  3. 3. Konsten att konstruera ett ursprung

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Carolina Starck; Oskar Palmerot; Line Jeppsson; [2015]
    Nyckelord :country of origin; nation identity; myths; semiotics; Volvo; marketing communication; brand communication; nationell identitet; myter; semiotik; marknadskommunikation; varumärkeskommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens globaliserade värld kan en dissonans uppstå i konsumentens uppfattning av multinat-ionella varumärken när varumärkena upplevs härröra ur flera nationella ursprung som står för olika marknadskommunikativa värden. Denna studie ämnar undersöka hur denna dissonans kan överbryggas genom användandet av myter i varumärkens marknadskommunikation gentemot den gestaltade befolkningen. LÄS MER

  4. 4. Konsten att konstruera ett ursprung

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Oskar Palmerot; Line Jeppsson; Carolina Starck; [2015]
    Nyckelord :country of origin; nation identity; myths; semiotics; Volvo; marketing communication; brand communication; nationell identitet; myter; semiotik; marknadskommunikation; varumärkeskommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : In today's globalized society, a dissonance may occur in the consumer's perception of multi-national brands if the brands are perceived to be associated to a multitude of national origins that represents contradictory market values. This study intends to examine how this disso-nance may be coped with through the use of myths in the brand's marketing toward the por-trayed population. LÄS MER