Sökning: "Carolina Martin"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Carolina Martin.
1. Better Together - NGO and Business Solve Environmental Issues : Investigating the partner search of local, regional, and international NGOs
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Addressing environmental issues is becoming increasingly important for businesses and NGOs. In addition, through the internationalisation of these organisations, the problem is becoming global. To address environmental issues in an effective way, there is a need to form a cross-sector collaboration between NGOs and businesses. LÄS MER
2. Undersökning av en industrifastighets material och resurshantering enligt miljöcertifieringssystemet LEED
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Miljöcertifieringssystemet för byggnader, LEED (Leadership in Energy &Environmental Design) lanserades 1998 i USA av USGBC (United States GreenBuilding Council). USGBC är en icke vinstdrivande organisation, vars mål är attbidra till utökat hållbart byggande. LÄS MER
3. An Evaluation of Swedish Export Promotion
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomiSammanfattning : International trade is beneficial for all parties involved, and also an important engine of economic growth. According to two recent studies, Sweden has been losing export shares to its closest competitors over the past years. One possible reason for this decline could be the structure and extent of export promotion in Sweden. LÄS MER
4. Att mäta människor - En fallstudie på ett nordiskt byggföretag
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Sammanfattning Examensarbete i företagsekonomi, Ekonomihögskolan vid Mälardalens Högskola, Kandidatuppsats i ekonomistyrning, vårterminen 2008. Datum: 2008-06-04 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15hp Författare:Carolina Ampuero och Martin Sloberg. LÄS MER
5. Eco-labels: input or outcome of CSR? : A study made on three companies
Kandidat-uppsats, IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Problem: The increased environmental awareness among people as well as businesses has led to the development of new concepts such as sustainable development and environ-mental marketing. One way of practising environmental marketing, which is based on the three principles social responsibility, holism and sustainability, is to use eco-labels on prod-ucts and services. LÄS MER