Sökning: "Caroline Ahlberg"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Caroline Ahlberg.

  1. 1. Vad hände och hur gör vi nu? : En fallstudie om hur GDPR har tvingat den enskilda organisationen till interna förändringar

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Caroline Ahlberg; Brittany Bono; [2018]
    Nyckelord :GDPR; Organisationsförändringar; Förändringsprocess; Interna processer; Kommunikation;

    Sammanfattning : Den nya EU-förordningen GDPR (General Data Protection Regulation) tillämpades under 2018 och har orsakat en hel del förändringar på olika fronter. Främst har de företag och organisationer som hanterar större mängder med personuppgifter blivit påverkade och tvingats till organisationsförändringar för att anpassa sig. LÄS MER

  2. 2. Revisionsnytta och Revisionsplikt - hur tänker företag?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Andersson; Sofie Ahlberg; [2015]
    Nyckelord :Intressentteori; Agentteori; Legitimitetsteori; Revisionsplikt; Revisionsnytta; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att förklara hur och varför företag, som kan komma att omfattas av fri revisionsplikt i framtiden, upplever revisionsnytta. Detta för att bidra med nyttig kunskap till revisionsprofessionen och undrande aktörer inför den undersökta förändringen av revisionspliktens gränser. LÄS MER

  3. 3. Medelstora företags val mellan K2 och K3 - en kvantitativ studie om förklarande faktorer och motiv bakom företags val

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Andersson; Sofie Ahlberg; Hanna Steiner; [2014]
    Nyckelord :Institutionell teori; Positiv redovisningsteori; K2; K3; SMEs; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att granska företags val under räkenskapsår 2014 som en effekt av lagförändringen gällande K2 och K3. Denna granskning ämnar fastställa bakomliggande motiv till valet samt undersöka om tidigare teori och forskning stödjer dessa och huruvida branschtillhörighet föreligger. LÄS MER

  4. 4. Bilden av Tanum - En destinations resa från identitet till image

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maria Ahlberg; Anna Färdig; Caroline Petersson; [2013-07-11]
    Nyckelord :image; platsidentitet; destinationsimage; Tanums kommun;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Internal Branding : An Empirical Study within the Swedish Bank Industry, an Employees Perspective

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Emelie Carlson; Johanna Karlström; Caroline Ahlberg; [2012]
    Nyckelord :Internal Branding; Brand Promise Understanding; Brand Commitment; Customer- Facing Employees;

    Sammanfattning : The service sector’s constant growth is followed by an increasing competition among service companies. Followed by this, the process of internal branding has become essential within the service brand building process, i.e. aligning the service company’s brand promise with employees’ behavior. LÄS MER