Sökning: "Caroline Ericsson"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Caroline Ericsson.

  1. 1. An Exploratory Study of Sourcing Options for Alternative Materials to Leather - A Case Study at IKEA of Sweden

    Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Akashdeep Maheshwari; David Marriaga Diaz; [2021]
    Nyckelord :Sustainability; Corporate Sustainability; Leather; Coated fabrics; Leather alternatives; Circular supply chain; Sustainable supply chain management; Purchasing strategic management; Supplier selection; LCA.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Abstract Title: An exploratory study of sourcing options for alternative materials to leather. Authors: Akashdeep Maheshwari and David Marriaga Diaz – Master Students in Logistics & Supply Chain Management. Division of Engineering Logistics. Lunds Tekniska Högskola (LTH), Lund University. LÄS MER

  2. 2. Measuring and Visualizing Business Performance Indicators in Corporate Accelerators

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Caroline Forsberg; Marika Daleke; [2020]
    Nyckelord :Corporate Accelerator; Business Performance Measurements; Business Performance Measurement Frameworks; Balanced Scorecard; Dashboard.;

    Sammanfattning : The corporate accelerator Ericsson ONE, at the multinational networking and telecommunications company Ericsson headquartered in Sweden, is subject to this master thesis research. Within the organization, there was a need for a new business performance measurement system for indicating the performance and success of Ericsson ONE. LÄS MER

  3. 3. Introducing New Rain Data : A Case Study of Value Proposition Development for Ericsson Weather Data

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :ALMEDINA ALIC; CAROLINE EMILSSON; [2018]
    Nyckelord :value proposition; customer value proposition; value proposition canvas; customer value; value creation; value creation in B2B; value dimensions; värdeerbjudande; kundvärdeerbjudande; värdeerbjudande-canvas; kundvärde; värdeskapande; värdeskapande i B2B; värdedimensioner;

    Sammanfattning : A rapid development with many innovations has happened in recent years. Nevertheless, more than half of all innovations fail, why it is important to understand the customers: their demand, their needs and their benefits. LÄS MER

  4. 4. BVC-sjuksköterskors erfarenheter och hantering av förlossningsdepression hos nyblivna föräldrar.

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärande

    Författare :Sara Ericsson; Caroline Lindmark; [2015]
    Nyckelord :Attachment; child health care nurses; father; mother; postpartum depression; Anknytning; BVC-sjuksköterska; förlossningsdepression; mammor; pappor;

    Sammanfattning : Bakgrund: Mer än en av tio nyblivna mammor visar tecken på depression efter en förlossning och detta kan ha negativ inverkan på barnets utveckling och föräldraparets relation. I Sverige screenas alla nyblivna mammor för förlossningsdepression då barnet är 6-8 veckor. LÄS MER

  5. 5. Hur förändras organisationskultur? En kvalitativ fallstudie som jämför organisationskultur på ett enskilt företag

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Ericsson; Joakim Aronsson; [2015]
    Nyckelord :Organisationskultur; förändring; organisationsförändring; interna och externa faktorer;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar fenomenet organisationskultur, och undersöker hur organisationskulturen kan ha kommit att förändrats på ett företag i samband med en organisationsförändring i form av ett uppköp. Detta undersöks genom att två valda teoretiska ramverk används, och att aspekter som tid och förändring inkluderas i studien. LÄS MER