Sökning: "Caroline Hallberg"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Caroline Hallberg.
1. Värdeerbjudande i managementkonsultbranschen : En fallstudie av hur företag arbetat för att behålla personal under covid-19 pandemin
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Covid-19 pandemin har medfört en ökad rotation på arbetsmarknaden, bland annat eftersom arbetsgivare inte anpassat sig till arbetstagares förändrade preferenser vad gäller balans, flexibilitet och välmående i arbete och privatliv. Detta kan anses särskilt problematiskt för kunskapsintensiva företag, där anställda utgör den huvudsakliga värdeskapande resursen. LÄS MER
2. Blir företag bättre med tiden? – En studie om hur företagsålder påverkar konkurrensfördelar inom IT-branschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : SAMMANFATTNING Examensarbetets titel: Blir företag bättre med tiden? – En studie om hur företagsålder påverkar konkurrensfördelar inom IT-branschen Seminariedatum: 2020–06–03 Ämne/kurs: FEKH19 Författare: Caroline Smedmark, Daniel Åhré & Frida Mattsson Handledare: Niklas L. Hallberg Nyckelord: IT-branschen, EBITDA-marginal, företagsålder, konkurrensfördelar Syfte: Studiens syfte är att undersöka huruvida det går att påvisa ett samband mellan företagsålder och konkurrensfördelar inom IT-branschen. LÄS MER
3. Vad får barn i förskolan göra i den fria leken? : Pedagogers uppfattning om hur inspirerande och inbjudande inomhusmiljöer och material påverkar den fria leken
M1-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Undersökning bygger på att ta reda på pedagogers uppfattning kring hur barnen har tillgång till det pedagogiska materialet i den fria leken, vad som kan vara avgörande för att inspirera barnen i förskolans miljö med hjälp av det pedagogiska materialet. Den teoretiska utgångspunkten tar avstamp i utvecklingspedagogikens grunder. LÄS MER
4. Examining the Applicability of the Consumer Style Inventory in a Swedish Context : A Qualitative Exploration of Male Generation Y Students on Fashion Wear
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Introduction: Several frameworks have been developed in order to understand cross-cultural consumer behavior and consumer decision-making processes. The most prominent and widely used framework within the field was developed by Sproles and Kendall in 1986. LÄS MER
5. Kan ”Gnaget” och ”Stig-Helmer” påverka infrastrukturen? : En studie om turismens påverkan på infrastrukturen
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : The purpose of this paper is to examine whether, and if so, how tourism effect the construction of a new city district with a stadium in focus. The study is based on a case study of Swedbank Arena and Arenastaden as nearby area. LÄS MER