Sökning: "Caroline Hallgren"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Caroline Hallgren.
1. Mellanledarskap i förskolan : En intervjustudie om mellanledares uppfattningar av uppdraget
Master-uppsats, Högskolan i Gävle/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Ett ökat intresse för distribuerat ledarskap syns inom utbildningssammanhang och den mellanledande rollen ökar inom svenska förskola. Ledarskap ses som en viktig aspekt för verksamhetsutveckling och mellanledaren har en unik position i verksamheten, med koppling både till ledning och till kärnverksamheten. LÄS MER
2. How can B2B companies improve their customer experience- : By using sensory marketing in a digital context
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Sensory marketing is a broad concept that can be used as a marketing tool. The sensory marketing can be used in different ways and in different environments. The most common use for sensory marketing in a B2C environment where the customer can interact with their senses more. LÄS MER
3. Kvinnors upplevelser kring komplikationer efter planerat kejsarsnitt : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Bakgrund: Kejsarsnitt är ett ingrepp som blir allt vanligare världen över vilket resulterar till att fler kvinnor drabbas av komplikationer. I takt med att kejsarsnitt blivit säkrare har vårdtiden för kvinnorna blivit kortare, vilket gör att det uppstår en osäkerhet och rädsla kring komplikationer efter utskrivning för dessa kvinnor. LÄS MER
4. Redovisningskvalitet inom banksektorn
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studien fokuserar på problematiken kring redovisningskvaliteten i banksektorn. Banker som undersöks är verksamma och registrerade inom länderna Danmark, Finland, Norge och Sverige. LÄS MER
5. Finns det något samband mellan substansvärde och marknadsvärde? -En studie om Castellum
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Det har blivit ett allt större problem att förstå hur företag värderas utifrån olika perspektiv. Det har visat sig att värdet som anges på marknaden inte korrelerar med det som anges i räkenskaperna. Därför har vi valt att undersöka hur situationen ser ut för ett av de största fastighetsbolagen, Castellum. LÄS MER