Sökning: "Caroline Hansen"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden Caroline Hansen.

  1. 6. Möten mellan levande och döda : En semiotisk analys av tv-serien True Blood

    Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudier

    Författare :Caroline Hansen; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstrakt Syftet med denna uppsats är att undersöka hur genus representeras i HBO`s tv-serie True Blood och hur denna porträttering står i kontrast till normer i samhället. Viss fokus ligger även på relationen mellan genus och etnicitet. LÄS MER

  2. 7. Förskollärare eller grundskollärare? : Så påverkar högskolestudierna valet av inriktning för några lärare på den kombinerade lärarutbildningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lärarutbildningen

    Författare :Caroline Hansen; [2011]
    Nyckelord :Primary teacher; preschool teacher; teacher Education; teacher socialization; identity; grundskollärare; förskollärare; lärarutbildning; lärarsocialisation; identitet;

    Sammanfattning : April 28th 2010 the Swedish parliament decided that the combined teacher exam will be divided into four parts. This means that the education for preschool teachers and primary school teachers will have to be separated and future teachers will have to decide before their studies what ages they want to work with. LÄS MER

  3. 8. Genusstrukturen i idrott och hälsa

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Fredrik Hansen; Caroline Mårtensson; [2008]
    Nyckelord :genus; gender; idrott och hälsa; physical education; könsroller; gender roles;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur genus tar sig uttryck under skolidrotten och hur maktrelationen/dominansförhållandet kan se ut mellan pojkar och flickor. För att vi skulle kunna svara på vårt syfte använde vi oss av följande frågeställning: Är det så att pojkar tenderar att dominera under samundervisning i idrott och hälsa i årskurs 9 och hur uttrycker i så fall sig denna dominans? Vi valde att använda oss utav en kvalitativ icke deltagande (känd) observationsmetod där vi observerade fyra niondeklasser under två idrottslektioner vardera på en skola i Malmö. LÄS MER