Sökning: "Caroline Jacobsson"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Caroline Jacobsson.

  1. 1. "Jag bedömer vad jag ser" : En kvalitativ studie om idrottslärares syn på bedömning och lärande i förhållande till elevers klädval

    M1-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Caroline Ahlqvist; Elin Jacobsson; [2022]
    Nyckelord :Betygsättning; hygien; bedömning; rörelseförmåga; roller; sociokulturellt perspektiv; identitet; idrott och hälsa; allsidig rörelseförmåga;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med denna uppsats är att undersöka idrottslärares upplevda förmåga att bedöma elevers allsidiga rörelseförmåga i förhållande till deras klädval. Frågeställningarna var enligt följande: Hur uppfattar idrottslärare att elevers kläder kan påverka deltagandet på lektionerna?; Hur uppfattar idrottslärare att elevers kläder kan påverka lärandet? samt Hur uppfattar idrottslärare att elevers kläder kan påverka bedömningen av allsidig rörelseförmåga?    Metod  Metoden som användes var en kvalitativ undersökningsmetod genom semistrukturerade intervjuer med fem verksamma högstadielärare spridda i Stockholmsområdet. LÄS MER

  2. 2. Med omvärldsförändringarna som katalysator eller bara en obekväm utmaning? : en analys av det nordiska försvarssamarbetets strategiska narrativ

    Kandidat-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Caroline Jacobsson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. KRAV på maten

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maria Nilsson; Caroline Jacobsson; [2007]
    Nyckelord :Varumärke; kommunikation; varumärkesidentitet; image; varumärket KRAV; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka vad KRAV vill kommunicera med sitt varumärke och hur mottagarna upplever budskapet. Vi har använt oss utav kvalitativ metod för att samla in primärdata. LÄS MER

  4. 4. The making of Mys-Persson ur ett marknadsföringsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Lidgren; Kristina Jacobsson; Caroline Nilsson; Anna Johansson; [2002]
    Nyckelord :Göran Persson; Politisk marknadsföring; Marknadsföring av personer; Media; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : I denna uppsats studeras statsminister Göran Perssons mediala kovändning – från buffel till ”Mys-Persson”. I takt med att vi tycker oss ha sett ett ökat fokus på privatpersoner, och då kanske främst inom politiken, tycker vi det är intressant att studera detta ämne. LÄS MER