Sökning: "Caroline Johansson"
Visar resultat 11 - 15 av 170 uppsatser innehållade orden Caroline Johansson.
11. Att arbeta med telefonrådgivning : ett lärorikt och utmanande arbete
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : I dagens samhälle inom primärvården sker ofta den första kontakten via telefonrådgivning och det är sjuksköterskan som tar emot samtalen från patienten. Primärvården ska vara tillgänglig via telefon under hela dagen för att patienten ska kunna få en första bedömning av sitt vårdbehov under samma dag som de ringer in. LÄS MER
12. Using Corrective Feedback to Improve Grammatical Accuracy in Student Writing in the EFL Classroom
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : With the rise of English as the go-to language in the world, it has also become an important subject in the Swedish education system, aimed at preparing students for the English requirements expected of them in higher education and business. However, communication and content have become the main focus in the classroom, with grammar and accuracy being judged as variably important from teacher to teacher. LÄS MER
13. Finns det ett samband mellan sömnvanor och röstbesvär? : En enkätstudie som undersöker relationen mellan sömnkvalitet, antal sömntimmar och upplevda röstbesvär
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Blom Johansson: LogopediSammanfattning : Although some studies have investigated the correlation between sleeping habits andvoice problems, it is not completely established. Yet, studies have pointed out that bothsleep quality and sleep deprivation can increase the risk for developing voice problems. LÄS MER
14. The impact of teachers' self-efficacy on their approach to teaching English as a second language and the strategies they perceive as effective to develop students' self-efficacy
M1-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Abstract It has been claimed that teachers who possess a low level of self-efficacy may impede the learning process for students. When teachers do not possess a high self-efficacy, they may not believe strongly in their own ability to teach, which could in turn lead to unmotivated students in the second language classroom. LÄS MER
15. (O)medveten motorisk träning i förskolan? : En studie baserad på kvalitativ och kvantitativ data
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : .... LÄS MER