Sökning: "Caroline Lagergren"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Caroline Lagergren.

  1. 1. “Som student är det jättesvårt att ha en optimal profil. Du har inte så mycket att visa där förutom dina studier” : En kvalitativ studie om identitets- och rollskapande på LinkedIn i ett professionellt sammanhang

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Melissa Gutierrez Olguin; Caroline Lagergren; [2022]
    Nyckelord :identity creation; representation; social norm; recruitment process; LinkedIn; audience; role-playing; front-stage; back-stage; idealization; employer; employee; personal; professional; university students; users; representation; stigma; exchange capital; identitetsskapande; framställning; social norm; rekryteringsprocess; LinkedIn; publik; rollagerande; front-stage; back-stage; idealisering; arbetsgivare; arbetstagare; personligt; professionellt; universitetsstudenter; användare; framställning; stigma; utbyteskapital;

    Sammanfattning : Framväxten av sociala mediers etablering i samhället har bidragit till att individers dagliga användning har ökat. Det har resulterat i att användarbeteenden har förändrats och att sociala medieplattformar numera kan användas för att främja karriären. LÄS MER

  2. 2. En Big Mac och Co med samhällsansvar, tack! : En kritisk visuell retorikanalys av två av McDonald’s Sveriges CSR-kampanjer med fokus på företagetshållbarhets- och samhällsansvarstagande.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Caroline Lagergren; Amanda Jönsson; [2019]
    Nyckelord :Critical visual rhetoric analysis; CSR; McDonald s; rhetoric; visual rhetoric; visual influences; sustainability.; Kritisk visuell retorikanalys; CSR; McDonald’s; retorik; visuell retorik; visuella påverkansmedel; hållbarhet.;

    Sammanfattning : Följande studie fokuserar på konstruktionen av två reklamfilmer från McDonald’s Sverige med tema hållbarhet och samhällsansvar (CSR). Specifikt studeras visuella påverkansmedel, visuella och språkliga element samt pistis. Reklamfilmerna studeras utifrån det teoretiska ramverket retorik samt CSR som perspektiv. LÄS MER

  3. 3. Berättelse som berör : kan storytelling bidra till att säkra den framtida kompetensförsörjningen inom Sveaskog?

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Caroline Lagergren; [2016]
    Nyckelord :marknadsföring; rekrytering; skogsindustrin och varumärke; brand; forest industry; marketing and recruitment;

    Sammanfattning : Skogsindustrin är en av de största basindustrierna i Sverige och erbjuder många arbetstillfällen. Ett av de största företagen inom branschen är Sveaskog, vilket är det enda statliga skogsbolaget och innehar ett skogsinnehav som motsvara 14 procent av landets skogsareal. LÄS MER

  4. 4. Påverkar ett aktivt jämställdhetsarbete arbetstillfredsställelsen?

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Resource Management

    Författare :Hanna Wickberg; Caroline Lagergren; [2013]
    Nyckelord :mansdominerad arbetsplats; industrier; skogssektorn; jämställdhet;

    Sammanfattning : Man beräknar att cirka 100 000 människor är sysselsatta inom skogsindustrin och skogsbruket. Av dessa är endast 16 procent kvinnor. Regeringen har satt upp ett jämställdhetsmål för skogssektorn som ej inkluderar industrierna kopplade till skogsbranschen. LÄS MER

  5. 5. Mediekonglomeratets vagga : Familjen Hjörnes syn på sin roll som publicist

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Caroline Lagergren; [2011]
    Nyckelord :Hjörne; Stampen; Göteborgs-Posten; mediekoncentration; medieägande; familjeföretag;

    Sammanfattning : Familjen Hjörne har sedan 1926 varit Västsveriges dominerande mediefamilj. Under tre generationer har familjen i stort sett haft monopol på tidningsmakande i Göteborg och ägt, drivit och skrivit i Göteborgs-Posten. LÄS MER