Sökning: "Caroline Lindman"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Caroline Lindman.

  1. 1. Socialnomics- A study of eCRM in social media and how corporations can benefit from online interactions

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Lindman; Sanna Sultan; Karin Henriksson; [2010]
    Nyckelord :social media; CRM; Customer Relationship Management; eCRM; electronic Customer Relationship Management; customer loyalty; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis Purpose: The purpose of this thesis is to explore the role of social media as a tool for eCRM. Methodology: This thesis has an explorative research approach as it aims to explore social media as a tool for eCRM. It has further an iterative approach and is based upon qualitative data combined with observational data. LÄS MER

  2. 2. Berättelsen om varumärkesambassadörer -En studie om storytelling som ett internt verktyg för att få personalen på Systembolaget att "leva" varumärket

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Caroline Lindman; Hannah Kleiner; Maria Glantz; [2009]
    Nyckelord :storytelling; varumärkesambassadör; intern kommunikation; varumärke; identitet; marknadsföring; serviceföretag; leva varumärket; systembolaget; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Serviceföretag är beroende av att frontlinjepersonalen kan infria varumärkeslöftena i mötet med kunden. En förutsättning för att kundens förväntningar ska uppfyllas är att budskapen i den interna och den externa kommunikationen överensstämmer. LÄS MER