Sökning: "Caroline Malmsjö"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Caroline Malmsjö.

  1. 1. Lyfter Svanen svenska aktiefonder?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Malmsjö; [2019]
    Nyckelord :The Nordic Swan label; Mutual fund flow; Performance; Search costs.; Business and Economics;

    Sammanfattning : This thesis aims to investigate the results of the Nordic Swan label on mutual fund flows. As consumers starts to increasingly demand more sustainable investment alternatives, the fund distributers have subsequently started investigating new products with focus on sustainability. LÄS MER

  2. 2. Sjuksköterskors erfarenheter av att möta barn som far illa

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Sophie Lindén; Caroline Malmsjö; [2018]
    Nyckelord :Erfarenheter; Barn som far illa; Familjecentrerad vård;

    Sammanfattning : Inledning: Den svenska hälso-och sjukvården för barn ska bedrivas i enlighet med FN:s konvention om barns rättigheter. I konventionen står att alla barn har rätt till skydd mot fysiskt eller psykiskt våld, vanvård, övergrepp och utnyttjande av förälder eller annan som tar hand om barnet. LÄS MER

  3. 3. Livet med stomi

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Lisa Axlin; Caroline Malmsjö; [2013]
    Nyckelord :quality of life; ostomy; anpassning; livskvalitet; stomi; adjustment; difficulties; experiences; svårigheter; upplevelser;

    Sammanfattning : Att få en stomi är för många en enorm livsomställning som i många fall leder till sociala, fysiska och psykiska svårigheter. Denna litteraturstudie syftar till att belysa hur individer med stomi uppfattar sin livskvalitet och vilka stomirelaterade problem som försvårar deras vardag. LÄS MER

  4. 4. Att sälja ett beteende : En undersökning av en social marknadsföringskampanj

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Caroline Malmsjö; Frida Karlsson; [2006]
    Nyckelord :Social marknadsföring; Kampanjplanering; Kommunikation; Visuell kommunikation;

    Sammanfattning : Abstract Communication and information has become a large industry in today’s society. More and more organisations use these means as tools of influence. Non-profit organization’s campaigns, which aim to change a behavior, often have a political responsibility and it is therefore important that these are carefully planned and carried through. LÄS MER