Sökning: "Caroline Persson"
Visar resultat 11 - 15 av 96 uppsatser innehållade orden Caroline Persson.
11. En litteraturöversikt om arbetsterapeutiska strategier vid hjärntrötthet efter stroke samt personers erfarenheter av hjärntrötthet efter stroke
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Bakgrund: Hjärntrötthet är en vanlig konsekvens efter stroke. Hjärntrötthet innebär att personen är mentalt trött och hjärnan orkar inte processa flera saker samtidigt vilket påverkar personens vardag. LÄS MER
12. Hur arbetar elevhälsan för att främja psykisk hälsa? : En studie om elevhälsans hälsofrämjande arbete för att stärka elevernas psykiska hälsa.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Denna studie har till syfte att synliggöra hur elevhälsan arbetar för att stärka elevernas psykiska hälsa utifrån ett salutogent perspektiv. I denna kvalitativa studie har vi undersök hur elevhälsan arbetar främjande för att stärka elevernas psykiska hälsa. För att undersöka detta har vi använt oss av en kvalitativ metod. LÄS MER
13. Does unemployment make you less healthy?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : Employment is often more than just a way to make a living and a job loss might be one of life’s most stressful experiences. Aside from the financial hardship it causes, it may also affect individuals’ behaviors. LÄS MER
14. Förskollärares arbete med inskolning i förskolan : Med fokus på barns anknytningsbehov
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie var att undersöka hur förskollärare arbetar och anpassar inskolningen utifrån små barns anknytningsbehov. Det som har undersökts är hur förskollärare ser på barns anknytningsbehov under inskolning, hur förskollärare arbetar med hänsyn sig till barns anknytningsbehov samt vilka metoder förskollärare använder sig av vid inskolning. LÄS MER
15. ”Musik ska byggas utav glädje, av glädje bygger man musik”
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur förskollärare förhåller sig till musik som hjälpmedel för att skapa en inkluderande samlingsstund. Musikens kan användas på många olika sätt och blir därför betydande för hur förskolläraren skulle kunna möta barns olikheter, samt skapa en inkludering som är baserad på barnens intresse och behov. LÄS MER