Sökning: "Caroline Söderqvist"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Caroline Söderqvist.
1. Kommunikation som mänsklig rättighet och grundläggande behov. Ett utvecklingsarbete om kommunikation och samspel under mellanmålet i förskolan.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Vårt syfte med utvecklingsarbetet är att utveckla barns möjligheter till kommunikation med vuxna och andra barn, samt att erbjuda barnen alternativ för att kunna delta i kommunikativa sammanhang i förskolans verksamhet. Likt Vygotskij framhäver i det sociokulturella perspektivet blir inte omvärlden meningsfull förrän barnen får en chans att vara delaktiga i den, samt vara med och påverka i interaktion med andra människor. LÄS MER
2. Föräldrars erfarenheter av när barnet befinner sig i skolmiljö efter att ha blivit diagnostiserad med diabetes. En integrativ litteraturstudie
Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : .... LÄS MER
3. Omvårdnad av patienter med fetma inom rättspsykiatri - svårigheter och möjligheter. : En intervjustudie.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Avdelningen för omvårdnadSammanfattning : .... LÄS MER
4. Utan relation är vi ingenting : en intervjustudie om fältsekreterares upplevelser av detförebyggande arbetet
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för socialpedagogik och sociologiSammanfattning : Syftet med studien har varit att undersöka hur fältsekreterare arbetar med och uppfattar det förebyggande arbetet med ungdomar. Studien har utformats som en kvalitativ intervjustudie där sju fältsekreterare från två olika kommuner deltagit. Intervjuerna utgick från en halvstrukturerad intervjuguide. LÄS MER
5. Att få kundtjänstmedarbetare på ett tjänsteföretag att agera i enlighet med företagets varumärke
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, FöretagsekonomiSammanfattning : Problem och Syften:Det har visat sig att en vanlig orsak bakom icke framgångsrika tjänsteföretag är att företagets medarbetare inte är tillräckligt informerade om vad företaget står för vilket gör att de inte alltid levererar tjänsten på det sätt de lovat sina kunder. En av orsakerna till detta problem kan vara att företaget misslyckats med att marknadsföra sin tjänst och sitt varumärke internt. LÄS MER