Sökning: "Caroline Sköld"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Caroline Sköld.
1. Patienters upplevelser av vad som möjliggör samt vad som hindrar till att genomföra livsstilsförändringar efter en hjärtinfarkt
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för hälsovetenskaper (from 2013)Sammanfattning : Syfte: Att belysa patienters upplevelser av vad som möjliggör samt vad som hindrar till att genomföra livsstilsförändringar efter en hjärtinfarkt. Metod: Litteraturstudien består av kvalitativ metod med induktivt förhållningssätt där Roséns (2017) granskningsmetod har följts. LÄS MER
2. Svenska hundägares inställning till spannmålsfritt foder : en enkätstudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Clinical SciencesSammanfattning : Det finns ett enormt utbud av foder att välja mellan som hundägare idag. En typ av foder som under de senaste decennierna ökat i popularitet är spannmålsfritt foder. I spannmålsfria foder ersätts spannmål ofta med baljväxter som ärtor och linser. LÄS MER
3. Bör ett särskilt hedersbrott införas? : Ett exempel på när politiken möter straffrätten
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
4. Delaktighet i vården : En litteraturstudie ur ett patientperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Patientsäkerhetslagen och patientlagen är framtagna som komplement till Hälso- och sjukvårdslagen. Sjuksköterskan har en viktig roll i patientsäkerhetsarbetet genom att med sin etiska kompetens försöka eftersträva en god och säker vård där patienten får vara med och påverka sin vård. LÄS MER
5. "Hej, är det du som ska vara här idag?" : En kvalitativ intervjustudie om förskolevikariers upplevelser av hur det är att komma in i en redan etablerad arbetsgrupp
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studierSammanfattning : The research field for this study was the working environment in preschools with the purpose of highlighting the substitute teacher’s experiences of how to enter an already established workgroup in pre-school. How do substitute teachers perceive the treatment when being met by ordinary staff? Do they feel that they are included or excluded from the workgroup? In order to answer these questions, qualitative interviews were conducted with six preschool substitute teachers. LÄS MER