Sökning: "Caroline hjelm"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Caroline hjelm.

  1. 1. Att bemöta flygskam : En kvalitativ fallstudie av varumärkesomprofilering i syfte att möta intressenters hållbarhetskrav inom Scandinavian Airlines

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellen Hjelm; Caroline Mackegård; [2022]
    Nyckelord :omprofilering; varumärke; intressenter; flygbolag; hållbarhet; flygskam;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur omprofilering används för att bemöta intressenters krav. Detta undersöks med utgångspunkt i hur flygbolaget Scandinavian Airlines (SAS) bemött och hanterat fenomenet flygskam under perioden 2017-2022. Teorier om omprofilering samt intressentteorin utformar studiens teoretiska ramverk. LÄS MER

  2. 2. "Finns det ens flickor som varit i rymden?" : En studie om flickors och pojkars intresse för naturvetenskap och teknik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Avd för utbildningsvetenskap och språk

    Författare :Beatrice Hjelm; Caroline Ringholm; [2015]
    Nyckelord :Naturvetenskap; teknik; grundskolan; elever;

    Sammanfattning : Den här studiens bakgrund grundades i att flera studier har visat en växande skillnad gällande attityder till naturvetenskap och teknik mellan pojkar och flickor. Flickor uppvisar en tendens att vara mer skeptiska till ämnena än vad pojkar är. Funderingar växte fram om skillnader gick att finna även hos yngre elever. LÄS MER

  3. 3. Att vara eller inte vara - en hälsocoach : En kvalitativ studie om hur yrkesrollen som hälsocoach bidrar till att forma den personliga identiteten och förhållningssättet till hälsa

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Caroline Hjelm; Lina Jerhammar Hedman; Ellinor Thuné; [2015]
    Nyckelord :Health Education; pedagogy; health coach; identity; hälsolitteracitet; profession; health; expectations; standards; socialization; social interaction; Hälsopedagogik; pedagogik; hälsocoach; identitet; hälsolitteracitet; yrkesroll; hälsa; förväntningar; normer; socialisering; social interaktion;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att undersöka hur lärandet av yrkesrollen som hälsocoach bidrar till att forma den personliga identiteten. Syftet var även att undersöka hur denna lärprocess skulle kunna påverka hälsocoachernas individuella hälsa, genom beskrivningar av deras personliga förhållningssätt till hälsa. LÄS MER

  4. 4. Ett varumärkets styrka och dess distribution : en studie genomförd med utgångspunkt från varumärken som säljer en livsstil

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Louise Ahlström; Caroline Hjelm; [2001]
    Nyckelord :Business and economics; Brand; Lifestyle; Distribution; Staffan Hård af Segerstad; Ekonomi;

    Sammanfattning : Background: A strong brand is becoming an increasingly important factor when surviving on a competitive market. A strong brand can therefore be considered a strategically important resource. The relationship between a brand's strength and its distribution can decide the future of a brand in the long run. LÄS MER