Sökning: "Caroline wijk"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Caroline wijk.
1. Kvalitetsutveckling i kommunal verksamhet : Hinder och möjligheter vid implementering av en ny styr- och ledningsfilosofi
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematikSammanfattning : År 2014 valde Söderhamns kommun att anta en ny styr- och ledningsfilosofi baserad på värderingar som ökat medborgarfokus, medarbetares engagemang samt en verksamhet präglad av tillit i alla led. Dessa värderingar utgör även grunden för offensiv kvalitetsutveckling och förändringsledning. LÄS MER
2. CSR - ett medel för att bygga upp och återuppbygga ett förtroendekapital?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: CSR – ett medel för att bygga upp och återuppbygga ett förtroendekapital? Seminariedatum: 3 juni 2009 Ämne/kurs: FEKK01, Examensarbete kandidatnivå, Företagsekonomi, 15 ECTS Författare: Caroline Dahl och Josefin Nilzén Handledare: Gösta Wijk Nyckelord: CSR, ansvarsfullt ledarskap, förtroende, motivation och förtroendekris Syfte: att undersöka huruvida en organisations filantropiska CSR-arbete kan motivera och bygga upp ett förtroendekapital hos medarbetarna, samt återuppbygga förtroendekapitalet efter en förtroendekris. Eftersom ämnet är relativt outforskat ämnar vi även att utveckla en modell som gör det lättare att förstå relationen mellan de faktorer som, enligt vår studie, spelar in. LÄS MER
3. Kunden som marknadsförare - en ny modell
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Kunden som marknadsförare: en ny modell Ämne/Kurs: Magisteruppsats, FEKP01, 15 ECT Seminariedatum: 2008-01-24 Författare: Alexandra Wahlqvist, Caroline Wallin och Niclas Wejrot Handledare: Gösta Wijk Nyckelord: traditionell marknadsföring, marknadskommunikation, medier, word-of-mouth Syfte: Givet de nya teknologiska utvecklingarna i media ämnar vi undersöka hur marknadsföring och marknadskommunikation har förändrats. Vi åsyftar att utveckla begrepp/modeller som gör det möjligt att bättre förstå fenomenet kunden som marknadsförare samt att relatera detta till traditionella marknadsföringsteorier. LÄS MER