Sökning: "Carroll´s CSR pyramid"
Visar resultat 11 - 15 av 30 uppsatser innehållade orden Carroll´s CSR pyramid.
11. Understanding CSR in the textile industry in a middle-income country : Stories from future managers in Sri Lanka
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Production has relocated to the Eastern world, whilst consumption is dominating the Western world. Taking into consideration the cultural differences between East and West sanctions a problem, as it is identified that corporate social responsibility (CSR) practices require adaptation to the different cultural contexts. LÄS MER
12. Att vara eller inte vara ett trädkramarvarumärke, det är frågan
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Att vara eller inte vara ett trädkramarvarumärke, det är frågan. - En kvalitativ studie om hur CSR påverkar varumärkeskapital i outdoor fashion-branschen. LÄS MER
13. MNEs management of CSR in subsidiaries : A multiple case study in Business Management
Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Abstract - Background: Corporate social responsibility (CSR) has been a concept related to corporations for decades and is still highly relevant. The concept has been developed throughout the years, resulting in an extensive concept. LÄS MER
14. Att ta ansvar- men till vilket pris? : En studie om hur företag inom energibranschen förhåller sig till arbetet med CSR gentemot företagets finansiella mål
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur elbolag förhåller sig till arbetet mellan CSR och företagets finansiella mål. Dessa två mål tenderar att dra åt olika håll och det har av denna anledning varit av intresse att undersöka. Det sker även en jämförelse mellan börsnoterade och icke börsnoterade bolag. LÄS MER
15. Who Cares? : A Comparison of Consumer Perceptions of CSR Between Western and Eastern Europe
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR) is a topic that has been widely researched and is still a progressing and important subject to study. Many researchers have focused on the importance and risks of CSR but have been unsuccessful in conducting research that brings forth managerial implications regarding the challenges and complexity that comes from contextual differences. LÄS MER