Sökning: "Carroll´s pyramid."

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden Carroll´s pyramid..

  1. 1. Att vara eller inte vara ett trädkramarvarumärke, det är frågan

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lova Sild Löhman; Martina Hörwing; Sofia Leine; [2019]
    Nyckelord :CSR; creating shared value; CSR-strategy; brand equity; the outdoor fashion industry; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Att vara eller inte vara ett trädkramarvarumärke, det är frågan. - En kvalitativ studie om hur CSR påverkar varumärkeskapital i outdoor fashion-branschen. LÄS MER

  2. 2. MNEs management of CSR in subsidiaries : A multiple case study in Business Management

    Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi; Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Sophia Agebratt; Ellen Khoushaba; [2019]
    Nyckelord :Corporate social responsibility CSR ; Multinational Enterprise MNE ; subsidiary; management;

    Sammanfattning : Abstract -   Background: Corporate social responsibility (CSR) has been a concept related to corporations for decades and is still highly relevant. The concept has been developed throughout the years, resulting in an extensive concept. LÄS MER

  3. 3. Att ta ansvar- men till vilket pris? : En studie om hur företag inom energibranschen förhåller sig till arbetet med CSR gentemot företagets finansiella mål

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper; Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Ida Nilsson; Sara Sundstrand; [2019]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; CSR; Sustainability; Financial goals; Profitability; Stakeholder theory; Carroll´s pyramid.; corporate social responsibility; CSR; hållbarhet; finansiella mål; lönsamhet; intressentteorin; carrolls pyramid;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur elbolag förhåller sig till arbetet mellan CSR och företagets finansiella mål. Dessa två mål tenderar att dra åt olika håll och det har av denna anledning varit av intresse att undersöka. Det sker även en jämförelse mellan börsnoterade och icke börsnoterade bolag. LÄS MER

  4. 4. Who Cares? : A Comparison of Consumer Perceptions of CSR Between Western and Eastern Europe

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Rozelin Celik; Josefine Persson; Adam Tkáč; [2018]
    Nyckelord :CSR; consumer awareness; consumer perception; marketing strategies; international business strategy; purchase behaviour; Western Europe; post-communist; Eastern Europe;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR) is a topic that has been widely researched and is still a progressing and important subject to study. Many researchers have focused on the importance and risks of CSR but have been unsuccessful in conducting research that brings forth managerial implications regarding the challenges and complexity that comes from contextual differences. LÄS MER

  5. 5. En komparativ fallstudie mellan fyra kommunala fastighetsföretags miljöarbete och miljöredovisning

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Louise Andersson; Emma Fridh; [2016]
    Nyckelord :CSR; sustainability; environmental activities; environmental reporting; Carroll´s CSR pyramid; stakeholder theory; legitimacy theory and differentiation.; CSR; hållbarhet; miljöarbete; miljöredovisning; Carrolls CSR pyramid; intressentteorin; legitimitetsteori och differentiering.;

    Sammanfattning : Oron över de miljömässiga effekterna av företags handlingar har ökat, och således även miljö­arbetet för en hållbar framtid. Företag kan arbeta med miljöfrågor på flera olika sätt och miljö­arbete blir vanligare inom små och medelstora företag. LÄS MER